Velkommen til min nybegynnertråd :-) (side 8)

Da var det nye akvariet fylt med vann! Kjøpte en ny rot som ble ganske kul. Synd at den utvendige bakgrunnen løsnet litt etter jeg hadde festet den, så nå er den full av små bobler... Da er det bare å vente på at vannet i akvariet blir luftet ut og når rett temperatur.
Her er et bilde av det nye akvariet! Som dere ser er det ikke så veldig spennende, men når jeg får nye planter og ting begynner å vokse til tror jeg det blir bra! Dama kjøpte forresten en Gullgurami, og siden den har hele midt og toppsiktet alene tror jeg det går bra.

Har bestilt en del nye planter fra Ebay, i tillegg til pinsett og saks. Skal også sette opp DIY CO2.
Flyttet litt på et par røtter og planter.

Da va DIY CO2 på plass, og nå mangler jeg bare bedre lys, men det blir nok ikke mer enn reflektor.
Da var alle mine C. Trilineatus levert inn i butikken. Fikk en tilgodelapp på det som jeg kjøpte de for for over et halvt år siden.

Pent kar du har, å fine bilder
Takk for det. Er langt fra fornøyd selv, men det kommer seg!
Fine fisker du har der! Grattis med nytt kar
Takk! Får forhåpentligvis flere i løpet av uken, og da for jeg bare håpe at gullguramien (som hittil ikke har plaget noen) kommer over ens med to hunner. Kakaduecikliden skal også få seg to hunner, og de håper jeg skal få yngel etter hvert. I tillegg skal jeg ha 5-6 otto, for ancistrusen er ikke akkurat effektiv når det gjelder alger!
Enter your phone number here
veldig fine fisker og fint kar. liker at folk legger ut bilder. skal legge ut bilder i morgen på min egen tråd
Takk for det.

Nå er 3 potter med HC Cuba, noen javabregner, mose og Crytocoryne crispatula på vei i posten!
I dag har jeg plantet Hemianthus callitrichoides ´Cuba´ og kjøpt en kjønnsmoden ancistrus hann, som forhåpentligvis får yngel med hunnen som jeg hadde fra før. Jeg krysser både fingre og tær for at guramien ikke river opp HC Cuba, for da må jeg kvitte meg med den.. Har laget til noen flyteplanter som forhåpenligvis er nok til å holde den unna bunnplantene.
Ingen av fiskene har rivd opp HC Cuba enda, og det ser ut som det har komt noen nye skudd.
Den lokale dyrebutikken har litt problemet med leverandøren, så jeg har enda ikke fått reflektorene til lyset.
I dag fant jeg ancistrus hunnen død mellom to røtter. Det så ut som den hadde kilt seg fast og dødd, så det var ganske trist, både pga. at det var min eldste fisk, og pga. at jeg håpte å få yngel på henne. Etter det har jeg brukt et par timer på å bytte vann, flytte planter og fjerne alger. I tillegg har jeg endelig fått reflektorer, så nå er lyset ganske mye bedre! Skal se om jeg får tatt noen bilder!
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap