Er dette en l-malle ??

Hei

Eg har nylig kjøpt 3 stk av denne typen og da var de bitte små. Nå har de vokst endel og litt letter å se mønster ol. De er ganske mørk brune med masse lyse/beige prikker og lys sjokoladefargede felt bak på halen, på ryggfinnen og i kanten av de finnene på siden.
Betalte 100 kr for 3 stk.

Er det L-maller eller er det "vanlig" oppdretts maller?
For meg ser det ut som en vanlig Ancistrus sp. oppdrettsvariant, og med tanke på prisen du har betalt er det nok ingen tvil.
Inaktiv bruker
Ja, det er l malle L står for Loricariidae. der er listen over alle som er loricariidae.
Får ikke den url-en til å virke...
Inaktiv bruker
Prøv nå.
Geir Yngve Tro
Er det L-maller...?
Du mener kanskje om det er en malle med L-nummer? I så fall er det neppe det.

Den hører til Loricariidae.
Det er en L-malle kan man si. Men egen art er det ikke så den har ikke L-nummer.
Det er en hybrid, altså blanding mellom flere Ancitrus arter
Der funket url linken....takk for den

Og takk for svar (at den ikke har et L nummer)
For meg virker det som L-180 Nesten 100% sikker. Har disse selv, og de er eksakt like!!
Det som eg lurer på er jo om butikken kan ha sett feil eller tatt feil pris for de i og med at de var veldig små når eg kjøpte de. Eg har en fra før som er en helt vanlig kjedelig billig ancistrus som "alle" har i sine akvarier rundt om, men disse småtassene ser mye penere ut
Det er nok vanlig ancistrus
100 kroner for 3 stk er ikke dyrt

Vanlig ancistrus er ikke kjedelig, selv om den er vanlig.
Grunnen til at den er vanlig er fordi den er fin!
Eg vet at det kanskje er å banne litt i kirka med å kalle den kjedelig, men i forhold til min golden nugget og den andre eg har som eg ikke husker på i farten (Grønn med lyse små grønne prikker) så er den bare en skygge.

Tilfeldig bekjentskap
© per gunnar stenersæter
Reklame for plussmedlemskap