Hvordan lage billig reflektor selv?

Hei, hvordan kan jeg lage en enekel og billig reflektor? Har hørt at aluminiumsfolie er uegnet siden det reagerer på varmen og fuktigheten?
Biltema aluminium tape!: Link her
Bruker det på alle mine nedslitte reflektorer, bare og klistre på ny strimmel da den gamle er oppbrukt.
Og så fant jeg ut hvorfor jeg ikke fant tapen da jeg søkte - "teip" heter det sikkert på korrekt norsk, men det tror jeg ikke jeg får til å skrive...
Da skal jeg ta meg en tur på biltema over helga! Hvor mye bedre lys bør jeg forvente?

Edit: Kan de ha det på for eksempel Europris? Er et godt stykke til Biltema.
Tips til god reflektor!
Jeg kjøpte i sin til SPEILFOLIE på Sparkjøp. Det har fungert utmerket som reflektor hos meg, men om det egner seg hos deg er vel litt avhengig av hvordan akvariet ditt er bygget. Det skal limes på akkurat som tape der du vil ha den og kan tørkes av med en fuktig klut når det blir skittent. Sitter fortsatt fast etter fire år hos meg!! Tror ikke Sparkjøp forhandler dette produktet nå, men det er bare å google så finner du en forhandler hvis dette er interessant.
Jeg kjøpte aluminiumtape hos biltema, og det fungerte ganske bra, men den har blitt litt missfarget noen steder, men det er absolutt et greit og billig alternativ
Det beste reflektormaterialet jeg har brukt er speilfolie. Dette kjøpes pr. nettordre hos Nytt og Nyttig. Aluminiumstape er litt matt i overflaten, og reflekterer lys dårligere enn speilfolie. Jeg har sammenlignet begge deler, og det er en god del forskjell.

Vidar
Noen butikker som har denne? Tenker da på Jula, Biltema, clas osv
Vidar Øierås
Aluminiumstape er litt matt i overflaten, og reflekterer lys dårligere enn speilfolie. Vidar

Hei,
Jeg går ut fra at du er klar over at aluminiumfolie er blank på den ene siden og matt på den andre.

Stephan
Hvorfor ikke gå rett på refleks?

Torbjørn Jørgensen
Noen butikker som har denne? Tenker da på Jula, Biltema, clas osv

Var på Jula og Elektroimportøren idag. De hadde ikke. Heller ikke Clas Ohlson. Prøve Biltema neste.

Hvor finner man speilfolie?
Hvordan er det med speilfolie når det gjelder å reagere på varme og fuktighet? Aluminiumstapen som jeg kjøpte på biltema har blitt missfarget og veldig mørk..
Kjøpte sølvteipen på biltema, ble ikke sånn veldig imponert av den.. en reflektor yter uten tvil bedre enn tapen.
Titta fort over 3 armatur her som jeg har lagt den tapen i, ikke noe tegn til misfarging der (T8 rør).
Her har den ca samme farge som en lyr
Kontorstol
Her har den ca samme farge som en lyr :-)

En lyr ja.. stemmer :p
(Måtte google litt der ja!)
Det er ikke mange kronene reflektor koster, tape får man overhode ikke samme lys med. Har selv måkevinge reflektorer, de gir en utrolig fordeling av lyset der det skal
En reflektor koster vel rundt 130kr så det er jo ganske så billig. Jeg betalte 250kr for begge mine.
Helt enig med de med siste innlegg.
Spander heller de usle små hundrelappene en/to reflektorer koster. Herregud.
Er ikke alle som bare har ett kar..
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap