Heidi`s kjærlighet til snegler og fisker i ferskvann og saltvann. (side 16)

Her er to nye sorte tunicater som har dukket opp i 160 litern. Disse er mer sekkete i fasongen enn de teppetunicatene. Har også fått en ny sort rosa/hvite som er lik de lilla og hvite jeg har. Disse tar seg veldig godt ut og lyser godt opp i karet.
I dag har jeg fått nydelige lilla epler, Leverikte, damsnegler og planorbea scalaris i posten. Nå håper jeg at jeg får de til å trives i karene mine. Spesielt scalarisen er jeg veldig redd for. Har bare to så håper de formerer seg raskt.
Tror jeg starter med å ha de i 30 litrene mine de fleste av dem så har jeg noenlunde kontroll på de.
I går så jeg den første Arnold sulle babyen som er født etter jeg fikk tak i de. Den er så søt vettu....
Likte den slangesjøstjerna di. Utrolig fascinerende egentlig.

Har forresten enn sånn rar dam snegle her igjen om du kunne tenke deg så er den din Kanksje vente til litt varmere vær, men lar den iallefall være. Kan hende det kommer flere av den ettersom jeg har hatt 3 stk nå.
Cathy
Likte den slangesjøstjerna di. Utrolig fascinerende egentlig. Har forresten enn sånn rar dam snegle her igjen om du kunne tenke deg så er den din :) Kanksje vente til litt varmere vær, men lar den iallefall være. Kan hende det kommer flere av den ettersom jeg har hatt 3 stk nå.

Ja den er nydelig den store Speedy....den viser seg rett som det er.
Vil gjerne ha flere av de sneglene ja...
Arnold-babyer er sikkert kjempesøte
Sissimor
Arnold-babyer er sikkert kjempesøte :)

Ja og de er jo nesten 1 cm de som er født. De er så fine vettu, har funnet 4 stk allerede.
Bildet er en av de store.
Så fin en variant av sulle ?
Her er en av mine digre ormer ute på oppdagelsestur. Det første bildet var jeg redd den skulle komme ut av karet.
Det siste falt den rett oppi anemonen. Den kom seg fort ut igjen heldig vis.
1. Min nydelige gule Goby

2. Frøkenfisken min..
3. Mine sorte og gule Nerite snegler for saltvann.
Den sulle-varianten er kjempepen Kunne godt tenkt meg en slik
Mvjnz
Den sulle-varianten er kjempepen:) Kunne godt tenkt meg en slik :)

Ja de er nesten den flotteste av dem alle. Får du ikke kjøpt suller i Australia?
Nei, her er det kun pestsnegler og eplesnegler Skjønner det egentlig godt da, siden det er så varmt her at de kan spre seg ute i naturen.
Mvjnz
Nei, her er det kun pestsnegler og eplesnegler :( Skjønner det egentlig godt da, siden det er så varmt her at de kan spre seg ute i naturen.

Ja det skjønner jeg veldig godt. Går det bra med eplene du fikk fra meg?
Her er Sally Lightfoot karbben min. Den er så moro å se på for den er fremme endel og den hopper og spretter og bein og klør går som trommestikker i alle retninger. Den skremte meg skikkelig en dag da den hadde skiftet skall. Jeg trodde den var død. Men neida det var den ikke. Den er nydelig. De fargene den har kan ikke sees ovenifra.
Oi, den krabba var stilig!
Har kikket litt i tråden din, og du har så mye fint!
Heidi Ingdal
[QUOTE=Mvjnz]Nei, her er det kun pestsnegler og eplesnegler :( Skjønner det egentlig godt da, siden det er så varmt her at de kan spre seg ute i naturen.

Ja det skjønner jeg veldig godt. Går det bra med eplene du fikk fra meg?

Jepp, det går bra De har blitt veldig store og flotte, spesielt en av de blå er diiiger og flott. Må få tatt et bilde av den.

De klekket i slutten av februar i fjor, så de begynner vel å bli litt gamle nå. Ingen egg ennå dessverre Noen tips for å få dem til å fomere seg? Sette opp eget kar til dem kanskje? Beste vannverdier og mat?
Her er en av sneglene du ga meg
Mvjnz
Her er en av sneglene du ga meg :)

Nydelig. Håper du har mange nok så de er begge kjønn. Gi de masse mat noen dager. Har du sett noen av de paret seg da?
Det du har der er en hanne hvis jeg ikke tar helt feil.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Mvjnz]Her er en av sneglene du ga meg :)

Nydelig. Håper du har mange nok så de er begge kjønn. Gi de masse mat noen dager. Har du sett noen av de paret seg da?
Det du har der er en hanne hvis jeg ikke tar helt feil.

Jeg har fremdeles en god del snegler. Er noen som har dødd underveis, men vil si jeg har rundt 15-20 fremdeles. Men kun én blå.

De spiser godt, jeg forer fiskene frossenfor nesten hver dag, og i karet med snegler gir jeg rikelig slik at det synker til bunns og sneglene spiser det.

Jeg har sett noen av dem parret seg, men vil ikke si det er noe vanlig syn Hvordan ser du at sneglen er en hann?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap