Heidi`s kjærlighet til snegler og fisker i ferskvann og saltvann. (side 17)

Mvjnz
[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Mvjnz]Her er en av sneglene du ga meg :)

Nydelig. Håper du har mange nok så de er begge kjønn. Gi de masse mat noen dager. Har du sett noen av de paret seg da?
Det du har der er en hanne hvis jeg ikke tar helt feil.

Jeg har fremdeles en god del snegler. Er noen som har dødd underveis, men vil si jeg har rundt 15-20 fremdeles. Men kun én blå.

De spiser godt, jeg forer fiskene frossenfor nesten hver dag, og i karet med snegler gir jeg rikelig slik at det synker til bunns og sneglene spiser det.

Jeg har sett noen av dem parret seg, men vil ikke si det er noe vanlig syn Hvordan ser du at sneglen er en hann?
Hannsneglen har en lys snurr. Det er også hannen som sitter på ryggen til snegla ved parring. Under skalldyr forumet har jeg skrevet hvordan man ser kjønn på eplesnegler.
Fant denne i en pose med planter jeg kjøpte, og lot den få komme opp i karet. Hvilken sort er denne søte sneglen her?
sessan
Fant denne i en pose med planter jeg kjøpte, og lot den få komme opp i karet. Hvilken sort er denne søte sneglen her?

Det er en damsnegle. Utrolig fine snegler.
Her er Balder. Denne skulle gå i 350 litern min for jeg fikk gitt bort den ene gigant guramien men det gikk ikke særlig bra da jeg skulle ha Balder oppi karet. Han ble kjeppjaget etter hvert av den andre giganten. Så nå går Balder i en av 160 litrene inntil videre. Jeg skal gi bort den andre guramien også for den begynner og yppe seg mot de andre ....Så da blir det 350 liter på Balder. Men den er jo fin da.
Jeg har deaktivert annonsen min inntil videre. Jeg har hatt krasj i karene mine i sommer så jeg holder på å oppgraderer dem. Bytter sand og skifter ut filter. Det kommer til å ta en stund før jeg er i gang igjen men det blir. Da håper jeg at jeg har masse flotte snegler til salgs.
Uff det var leit Heidi ,trasig når sånt skjer, håper det retter seg fort opp igjen.
Ja det har vært helt ille. Jeg skiftet ikke ut sanda og filteret da jeg tok over reolen noe jeg absolutt skulle gjort. Vært plaget av nitrat i hele sommer. Så har fått skiftet i to av de og det ene ble etter en dag fullt av grønne svevealger. Har nå UV lys på det karet. Så har for to uker skiftet det andre og har to igjen. Går ikke så fort heller pga kneproteseoperasjonen sitter jo i en stund. Men håper det går fortere etter hvert nå. Så er vel i gang igjen etter hvert. Bruker nå kun ro vann i alle karene. Har høy nitrat i kranvannet. Mye humus i det. Hadde mange som ville ha snegler også og da er det ekstra ille.
Ikke gøy i det hele tatt ,men du får nok skikk på det igjen ,lykke til.
Krysser fingrene for snarlig opptur...
lenge til du har eplesnegler for salgs?
Håper det går bra med akvariene og kneet.

Espen
Ja det er lenge til for jeg holder på og bytter ut sand, filter osv. Det var for gammelt det jeg hadde og krasjet i sommer. Fikk altfor høye nitrat og det er ikke bra...så alt døde sakte men sikkert. Så det er et kar som er ferdig innkjørt men det tar en stund før sneglene blir store og begynner å produsere. Jeg har deaktivert annonsen så når den er aktiv igjen kan dere spørre etter snegler igjen.
For noen flotte snegler da!!!
Og kjempespennende blogg du har Mye artige snegler og fisk etc. å lese om
Skutlis
Og kjempespennende blogg du har :) Mye artige snegler og fisk etc. å lese om :)

Tusen takk skal du ha...ting begynner å ordne seg nå. Har fått i gang 3 av de 4 160 litrene mine nå så det går fremover. Ting har tatt litt ekstra tid pga en kneproteseoperasjon på juni, så da er man ikke like rask til beins etterpå...Men nå har jeg to nye knær og ting går veldig bra...så nå er det full guffe fremover...
Den første eggklasen av eplene er lagt så dette er jo nesten som å begynne på nytt...har ingen fisker i de karene enda, kun corydoras som jeg hadde fra før. Men det skal kjøpes inn noen etterhvert. Dette er jo sneglekarene mine men litt kult å ha noen fisker også...
Paralelt med dette så har jeg fokusert endel på saltvannskarene mine. Har nå 4 tilsammen av de og dette er veldig morsomt...men krevende også..mye nytt og sette seg inn i og ikke minst alt det fargerike og spennende dyrene man får tak i. Men jeg kjører veldig enkelt i forhold til mange andre og det passer meg perfekt og så langt har ikke noe gått galt..
Men nå gleder jeg meg til å få sneglebabyer igjen. Både Marisa og Sebra eplene har lagt egg og det har kommet noen små suller også...så nå håper jeg også at det blir små epler....
Jeg ser jeg glemte den forrige fotokonken så håper det kommer en ny snart...
Heidi Ingdal
[QUOTE=Skutlis]Og kjempespennende blogg du har :) Mye artige snegler og fisk etc. å lese om :)

Tusen takk skal du ha...ting begynner å ordne seg nå. Har fått i gang 3 av de 4 160 litrene mine nå så det går fremover. Ting har tatt litt ekstra tid pga en kneproteseoperasjon på juni, så da er man ikke like rask til beins etterpå...Men nå har jeg to nye knær og ting går veldig bra...så nå er det full guffe fremover...
Den første eggklasen av eplene er lagt så dette er jo nesten som å begynne på nytt...har ingen fisker i de karene enda, kun corydoras som jeg hadde fra før. Men det skal kjøpes inn noen etterhvert. Dette er jo sneglekarene mine men litt kult å ha noen fisker også...
Paralelt med dette så har jeg fokusert endel på saltvannskarene mine. Har nå 4 tilsammen av de og dette er veldig morsomt...men krevende også..mye nytt og sette seg inn i og ikke minst alt det fargerike og spennende dyrene man får tak i. Men jeg kjører veldig enkelt i forhold til mange andre og det passer meg perfekt og så langt har ikke noe gått galt..
Men nå gleder jeg meg til å få sneglebabyer igjen. Både Marisa og Sebra eplene har lagt egg og det har kommet noen små suller også...så nå håper jeg også at det blir små epler....



Ja... kan tenke meg DU har masse spennende prosjekter på gang fremover... ( Har jo tross alt lest masse av tråden din...) Snegler er litt misforståtte og søte skapninger når man bare kommer innpå dem litt... med linse liksom.. hehe
Lykke til med knær og prosjekter! Skal nok følge med!!!
Jeg må bare vise frem en liten skapning som jeg har i saltvannskaret mitt....Jeg har en 30 liter som jeg kaller Freaky hotellet mitt for der går alle de dyra som ikke er anbefalt å ha i vanlige kar for de kan ødelegge koraller osv. Det er en Eunecid orm. Den er et skikkelig rovdyr og spiser alt den kommer over...så de er ikke velkomne i karene. Men jeg laget et lite kar som jeg kan ha slike dyr i for jeg liker ikke å drepe de for at de spiser feil mat...Jeg har forresten mange slike rare ormer og krabber i karet og andre dyr....Men her får dere se bilder av min søte lille røde Bob. Den bor i en hule og lager seg ganger eller tunneler som den bor i. Den er ca 10 cm lang og 0,5 cm i diameter....den er kjempemorsom å se på og er blitt vant med at jeg lyser inni karet med lommelykt om kvelden. I går kveld var den ute av hula og det er vel sjelden de forlater den...men tror det er litt lite plass til den for tiden, for den har blitt ganske stor så den er vel på jakt etter større leilighet..he he ...men i dag da jeg lyste på hula så stakk den nesen frem så den hadde kommet hjem igjen i løpet av natten. ...
Tror jeg velger å si som min sønn ville gjort... Iiiihhh ! hehe

Mange fantastiske skapninger man kan nyte synet av når man holder akvarium av diverse slag!
Har ikke saltvann selv, men står på ønskelisten litt frem i tid...
Men først skal man ha mer Corydoras og snegler ja!
Til dere som prøver å nå meg gjennom min annonse så kommer jeg meg ikke inn på den. Den gjelder fremdeles men får ikke kommet inn på den for og svare dere som skriver i kommentarfeltet...Har sendt mail til teamet om hjelp men har ikke skjedd noe enda...Mulig jeg må lage en ny annonse. beklager dette...:-/
Jeg har fått oppdatert den men får ikke sett den.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap