Heidi`s kjærlighet til snegler og fisker i ferskvann og saltvann. (side 7)

Huttetu sier nå jeg !!! hadde antagelig fått panikk om jeg fikk lange ormer i karet. Tok litt tid å venne seg til Kuhliiene, men de er små og tynne. TYKKE og LANGE ormer - DET takler jeg ikke. finnes jo åler og slikt til ferskvannskar .

har du bilder av disse ormene som bor i karet ditt? Håper du får bukt med dem
Her er bilde av de to jeg fanget her om dagen. En liten og en stoooor. Den er godt over 10 cm når den strekker seg ut. er de ikke hæslige?
skulle akkurat til å se "ågud så bra at flere er online her så seint" så såg jeg bildene og bare.. æææææhhh! fytti så hesli! Men littegrann fascinerende også, haha...usj. litt av en rødfarge da.
Til og med planarier har jeg funnet en slags blingsete sjarm ved, men disse - fysj! Få dem ut! De kan være så røde de vil. Imponert over innsatsen Heidi, for her er jeg på "IIIIIIK"
Ja jeg kan love deg hadde jeg sett den der i mitt akvarie så hadde jeg ikke stukket handa neddi der flere ganger haha :P
Iiiiiiik !!! Huff, synes du er kjempetøff for våger ha hendene nedi der ja. De var kjempeekle, og digre da !!!
Den reken ville jeg nok vært litt skeptisk til. Det er en boksereke og kan sammenlignes med en Indisk kloreke. Dvs. den "kan" ta fisk hvis du er uheldig selv om noen er heldig med sin. Siden du har så pass lite kar ,så ville jeg som sagt vært litt forsiktig med å sette en slik en inn.
Linda W
Til og med planarier har jeg funnet en slags blingsete sjarm ved, men disse - fysj! Få dem ut! De kan være så røde de vil. Imponert over innsatsen Heidi, for her er jeg på "IIIIIIK"


Er jeg den eneste som syns at disse faktisk er fine?
Du er ikke alene om tanken sissimor
Jeg synes den har en fantastisk fin farge og den ser trivelig pusete ut, minner om en litt mer fancy utgave av et tusenbein.

Men, jeg kan jo også forstå at det ikke er så gøy å ha mange av dem krypende rundt i akvariet, formerer de seg kjapt disse her? Eller bare oppstår de sånn av seg selv i saltvann?
ja hadde de vært snille så kunne jet ha sett at de er fine jeg også..for de ligner litt på tusenbein. Men de er litt for ormete.
Jeg er nå på Selli rehabiliteringssenter så har ikke fått logget opp datan før i dag.
Sølvi Gullaksen
Den reken ville jeg nok vært litt skeptisk til. Det er en boksereke og kan sammenlignes med en Indisk kloreke. Dvs. den "kan" ta fisk hvis du er uheldig selv om noen er heldig med sin. Siden du har så pass lite kar ,så ville jeg som sagt vært litt forsiktig med å sette en slik en inn.

Da kommer den ikke inn i mitt kar. Takk for opplysningen ...
Hadde besøk av gubben i går og det er alt bra med mine kar. Skal hjem til helgen så får se da. Savner å ha et akvarium å titte inn i. Men helsa kommer først. Så får bare titte inn her og få min dose her inne.
Før jeg dro hjemmefra så trodde jeg pussereken min var død. Fant hele reken til og med fargen på den var intakt. Men det viste seg å være skallskifte. Den sto og tittet på meg fra det andre hjørnet. Da ble jeg kjempeglad. Så det kommer ikke noen annen reke inn i mitt kar.
Så bra at du får kommet inn hit Så håper jeg du får det bra under oppholdet! Jeg sitter med 30+ yngel nå, så her er nervene i høyspenn ang flytting av akvarium nå. De er jo for små til å fanges opp med hov..

Hvordan gikk det med disse merkelige ormene(?) du fant?
Jo du ser bilder av de i innlegg 123. Har fanget 8 stk og den på bildet er ikke den største. De er over 10 cm store og 1 cm brede. Ufyselige skapninger. Får se om jeg får fanget flere i helga når jeg skal hjem på perm. Har fanget mange små og mellomstore. Jeg klarer de bare ikke. Klarer ikke de sjøstjernene med sånne lange ormearmer heller. Usj....Nei de skal ut om jeg så ikke skal gjøre annet...
Før jeg dro bort så flyttet jeg alle mine 7 Blåneser over i 19 literen på kjøkkenet. I dag da jeg kikket inn i karet så var det mange små Blånesebabyer og noen var ganske store. Håper de kan klare seg bedre der enn i det andre karet. Flyttet også mine to gjenlevende Pianosnegler over i bollen på 20 liter og jeg har aldri sett de så aktive som de er oppi der. Ser ut som de trives med mindre sirkulasjon en de andre.
De to hvite epleklasene har klekket mens jeg har vært borte så nå yrer det av små hvite eplebabyer i karet igjen.
Julian og Åshild er gjennforent og det passet visst veldig bra. julian satt og sturet i et annet kar da jeg kom hjem på fredagen. Nei dette klarte jeg ikke å se på lenger. Nå ser de ut som de har våknet til liv igjen begge to. Julian bygger rede og de flørter som bare det.
Skal ta masse bilder i helga som jeg kan legge inn på den bærbare pc`n så jeg har noe å gjøre når jeg skal tilbake til Selli på søndags kvelden.
1. Se min nusselige sjøhare Dolly..
2. Pussereka mi...hva skal den hete...må ha navn på den for den er så kul...
3. Dette er et dyr jeg har i saltvannskaret som jeg ikke vet hva er. Det ser ut som et krepsedyr av noe slag....små kule skapninger.
Yeeaaaa..fant en nyfødt ny Turbobaby i dag. Så nå ha jeg to babyturboer og det er jo bare helt fantastisk. Det ser ut som de trives godt i karet. Håper de fortsetter å formere seg fremover også. Fikk de ikke til å trives de to første gangene jeg hadde de men da gikk de i mindre kar. Nå går de i storkaret for de var også veldig store i seg selv, så fant ut at det beste var å gi de et stort kar.
Blånesene er ikke så aktive som de burde være. De har født masse babyer men de sitter liksom bare og sturer og spiser litt iblandt. Savner og se de vandre rundt med de små blå nesene sine. Håper babyene vokser opp.
I går fanget jeg to ormer fra saltvannskaret. En oransje og en blålilla. Begge var ca 5 cm sammen trekt. Så tror det får bli helgas fangst.
Julian har bygget et flott skumrede og venter nå på at åshild skal komme....Lek blir det i dag eller i morgen. Ynglene deres som er to stk er helt like og jeg tror det blir to hanner. Men håper det blir to hoer for hanner har jeg nok av ....

Har begynt å se de første jegersneglebabyer også. Hva i all verden skal jeg gi de og spise?
Nå er jeg tilbake på opptreningssentret. Mye å gjøre med karene i helga. De var pene og rene men likevell så tar jeg ut tomme snegleskall osv og sjekket vannverdier. Alt ok.
Saltvannskaret var det mer jobb med. Tok fra hverandre alt, det viste seg å være to pumper på 750 l/t hver. Så jeg satte inn Maxi jeten som hovedpumpe og satte ene 750 l som ekstra sirkulasjon. Det ble mye bedre. Det var ikke så mye skitt i filtrene så de lot jeg faktisk være. Byttet vann på det også. Var livredd det skulle være ormer baki der men det var det ikke.
Har tatt bilder som jeg skal redigere nå jeg er her så de kommer etterhvert.
Jeg må vise frem de fine Dolkestikk tetraene mine. De har blitt veldig store faktisk og de stimer så utrolig flott.
3. Min nydelige blå Gurami. Har tre av de med denne fargen og jeg må si de lyser veldig opp i karet.
1 og 2. Mine nydelige Perleguramier. De begynner og bli store og fine.
3. Her er mine Siamesiske algeetere ute og danser. De har vokst fort de. De blir latere jo større de blir. Men utrolig kule fisker.
Her er en voksen Turbo med to avkom. Den som ligger i sanden er eldst og man kan se på skallet hvor mye den har vokst. Den som sitter på glasset ble født sist helg. Tenk at de er så store nå de blir født...utrolige greier. De trives veldig godt i 350 litern så håper på flere babyer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap