Yngel blir spist, hva gjør jeg nå?

Hei.

Kjøpte noen guppy i går sammen med noe javamose og en ekstra rot.
Allerede i dag ser jeg noe yngel svømme litt rundt den gamle rota mi og et par ligge på bunnen, noen ganger svømmer de ut litt og blir jaget av de voksne guppyene.
Jeg har en plast boks fra ikea hvor jeg hadde rota i for rota var tørr, hva må jeg gjøre med vannet eller boksen for å ha yngelet i denne?
Jeg har ikke noe ekstra filter som jeg kan ha i boksen, jeg har en gulv lampe jeg kan sette over boksen, men ikke noe annet.
Som jeg ser i databasen vil guppy yngel kunne ta flakfor fra dag en av dersom det blir knust til støv. Er det bedre om jeg skaffer noe artemia for de første dagene, eller skal jeg bare holde meg til flakfor?
Bestemte meg for å ta ut 3 stk som jeg kunne se, vet ikke om det er flere eller om de kansje har blitt spist eller forsvunnet inn i pumpen, skal sjekke i pumpen senere.
Har de 3 i en stor boks som lett kan holde 60 liter vann. Kommer til å bytte litt vann dagligt i boksen, i tilegg kaste noe vann fra akvariet oppi boksen, kansje også noe grus eller en plante slik at det garantert er noen gode bakterier i boksen.
Flakene man kan se på bildet er de store som havnet oppi sammen med noe knust flak. Har ikke sett at de har spist noe enda, men antar at det er litt vanskeligt å se.
Planlegger å kjøpe litt artemia i morgen, så de har litt variasjon i maten.
De liker artemia, men jeg tror ikke de klarer å få i seg hele artemia når de er så unge. Men hvis du tiner ned artemiaen, og moser den mellom fingrene før du forer så blir det nok lettere for ynglene å få det ned. Flakfor funker det også. Hos meg er fersk, kokt rekekjøtt og rekerogn en superhit hos guppy yngel. Så det kan du prøve hvis du har ferske reker tilgjengelig (holder med en bitte liten bit)
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap