Akvariet lekker !!!

Hvordan skal man gå frem for å tette et akvariet som har begynt å lekke ?
Inaktiv bruker
Sett opp et midlertidig karr, med filter og fisk. Tøm akvariet og re silikoner:
Fjærn sanden/grusen, fjærn den gamle silikonen og pass på at det ikke er noen rester igjen, overflaten må være helt ren så vask over med aceton, så legger du på ny silikon. veldig enkelt og du klarer det på en dag. Så er det bare å la karet stå og tørke.
Tørke tiden står på tuben.
Billig og bra silikon.
Takker. Kjøpte meg et flott akvarie til, og alt er plantet og satt i funksjon med 8-9 fisker og sikkert 100 reker Så nå må jeg prøve å reparere det gamle.

Skal man bruke kniv for å få bort silikonen ?
I tilegg er karet ikke helt rent. Har prøvd med fuktet klut og skrape, men det er fremdeles ikke som nytt. ?
Inaktiv bruker
Jeg bruker skalpell når jeg gjør det, kan være lurt og ha en støvsuger i nærheten.
Aceton tar det meste, men du kan også prøve krystallsoda. (Bruk hansker)
Du må IKKE bruke såpe, det er ikke bra for fiskene og det vil legge seg en hinne på glasset som svekker silikon. Aceton fjærner alt av fett og skitt.
Du kan også prøve med en god malingsskrape, men vær forsiktig så du ikke riper glasset.
Lykke til
Jeg bærte akvariet på 120 liter med litt sann og vann opp noen trapper. Kan det være at liming av akvariet også er ødelagt ?
Hvor lekker det ??
Hos meg er det kondens som renner ut og nedover karet pga. At karet ikkje er helt i vater.
Etter at jeg fyllte det opp, gikk det et døgn, så lekte ca 3-4 liter i døgnet. Umulig og si hvor lekkasjen er... hadde 6 bøtter som det drypte i..
Vil det si at det ikke kan repareres på samme måte... altså bare ved å sette inn ny silikon ?
Inaktiv bruker
Ja, skjær bort all den gammle silikon så legger du ny. Om du ikke vet hvorden man gjør det, spør en snekker eller flislegger om h*n kan vise deg hvordan man legger silikon.
SKal man begynne med silikon på bunnen eller sidene først ?
hvor bred bør silikonen være ?
Jeg fant en fin film for deg , følger du denne skal alt bli bra.

Husk å være nøyaktig og ikke ha det for travelt.

Vidar
Uff !!!! Har muligens feilen her Det er en stor brest i bunnen. Noen forslag ?
Det var verre, men har hørt om de som har silikonert en ny glass plate over den som er. For å gjøre det , så er forutsetninger, det er 100% rent.

Skal du bytte bunnen, må du plukke ned hele akvariet, inn med ny bunn først.
Da har jeg fått meg et godt akvarie. Men nå vil jeg selge det som har skade. Kan dere titte på linken min og si hva det egentlig er værd ?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34647016
hvorfor selge det når det er skadet? også er det "bare" 120 liter. likeste er å beholde det eller gi det bort syns nå jeg. syns det er stilige med flere akvarier, så man kan ha litt forskjellige fisker

btw... jeg hadde også lekk i 100 litern min. jeg fant ikke ut hvor lekkasjen var, men jeg la på silikon og en akvarie matte i bunnen, så den kunne ta balasten fra alt dill-dallet jeg har i karet, hadde ikke vært en dum investering
Gi det bort med alt som kommer i tilegg ?? Pumpe , lys og mater må vel være værd mer enn dette eller ? Det er brest i bunn så da må det byttes bunn og det er vel antageligvis dyrt...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap