Hvordan vet jeg om fisker kan gå ilag? noen tips?

Hei jeg har nettopp kjøpt meg ett juwel rio 180. Har bestil 4, blå delfin chiklider og 2 frontoza, og jeg lurte på om dette var noe bra valg og hvilke fisker jeg kan ha sammen med disse? Jeg fikk beskjed da jeg bestilte di att det skulle gå bra med alt men er usikker.. Setter pris på alle svar og dere kan gjerne komme med noen tips til envt andre fine fisker. Sier takk på forhond
Inaktiv bruker
Dette akvariet er for lite til disse fiskene, og spesiellt ilag. Hvis du søker på fiskene i basen ser du hvor stor plass de trenger, hvor store de blir, hvilke vannverdier og hvor de er fra.
Ok takk for svar har du noen tips til fisker jeg kan ha? Er på jakkt etter fisker som skiller seg ut og lyser opp i akvariet.
Det tok en stund før jeg oppdaget det geniale i fiskebasen (ligger under kunnskap). Du kan legge inn hvor mange liter akvariet ditt er, og andre opplysninger - valgfritt hvor mange, også får du opp en liste med alle fiskene du kan ha oppi der. Så er det bare å bla seg nedover, lese og se på bilder, sikle og la seg friste.... ;ø)
Har også tenkt litt på discus. Kan det vere noe?
Akvariet er for lite for discus. Gjør som tante sa og se i kunnskapsbasen, og spør om det er noen spesielle fisker du finner
Inaktiv bruker
Listen over fisk som går i 180L
Håvard Oftedal
Har bestil 4, blå delfin chiklider og 2 frontoza, og jeg lurte på om dette var noe bra valg og hvilke fisker jeg kan ha sammen med disse? Jeg fikk beskjed da jeg bestilte di att det skulle gå bra med alt men er usikker..

Tror du skal være veldig forsiktig med å tro på de ansatte i den butikken I tillegg til at fiskene trenger mye større plass enn 180 liter så krever de også spesielle vannverdier (hardt og alkalisk), noe mange andre akvariefiskene absolutt ikke skal ha. De kan altså ikke "gå bra med alt" som de har sagt til deg.

Som de andre har nevnt her, søk i fiskebasen og se om du finner en art som tiltaler deg og velg så samboere ut fra det. Kan også være lurt å måle ph-en på vannet du har i kranen (la det stå natten over først). Er du lur kan du velge fisk ut fra det og slippe å tilsette stoffer for å regulere ph-en ved vannbyttene.
Hei og takk for all hjelpen. Har vert og avbestilt di fiskene. Tenker litt på om jeg skal ha malawi eller cichlider. Er det noen som har erfaring med disse.. Har lyst på noe med mye ferger.
Inaktiv bruker
Malawi er en innsjø i afrika. De fleste ciklidene fra malawi er for store til 180L. Blå delfin er malawi ciklide. Du må gå inn på linken jeg gav deg, der er en liste over fisker som kan passe i 180L.
Tilfeldig bekjentskap
© Katrine Thoresen
Reklame for plussmedlemskap