Gravid eller døende???

Hei, jeg har tre ballongmolly's i akvariet mitt sammen med to ancistrus. Da jeg fikk dem drev hannen og jagde den ene av hunnene, dultet inn i henne og lekte. Nå, noen dager senere, holder hun seg helt for seg selv. Hun gjemmer seg inne i en kunstig hul trestamme, eller ligger nede ved bunnen og vifter enten hurtig med finnene, eller helt urørlig. Når jeg forer dem om morgenen, kommer hun ikke opp for å spise sammen med de andre, og jeg vet ikke om hun får spist overhode. Alle disse fiskene er jo smellfeite i utgangspunktet, så det er vanskelig å se noen forskjell på dem. De to andre mollyene, pluss de to ancistrusene ser ut til å ha det helt fint, ikke noe tegn til sykdom som jeg kan merke uansett. Hun har heller ikke noen form for skade eller sopp på seg, ser ut slik hun alltid har gjort, gul og feit.

Likevel er jeg usikker på om jeg bør la henne få være i fred, eller om hun bør avlives. Pines hun? Kan hun smitte de andre? Eller er dette tegn på graviditet?

Og ikke si at jeg bør avlive henne uansett, jeg har blitt fullt klar over holdningene til ballongmolly etter at jeg kjøpte dem.. :/
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap