L129 sjokolade-sebrapleco i selskapskar?

Kan denne fisken passe i et 180 liter selskapkar sammen med Ancistrus, Guppy, Black Molly og Dverggurami? Ancistrus-hannen er sjefen i akvariet mitt og trives i allefall veldig bra. Jeg har fått 4 kull med Ancistrusyngel i løpet av få måneder.
Jeg har L129 i en 180 liter sammen med Peckoltia Compta og Corydoras Panda og opplever den som en fredelig malle!
Angående kombinasjonen med fisk så skal vel Guppy og Molly ideelt sett ha andre vannverdier enn L129 med høyere pH og GH. Så spørsmålet om du kan ha L129 er vel mer hva slags vannverdier du har å tilby!?
Men absolutt en flott malle
MVH Pål
Takk for svar. I følge fiskebasken trives L129 med GH opptil 15 og pH opptil 7,6. Ancistrus bør helst ha GH under 12 , så i karret mitt er ligger GH på mellom 11 - 12. Ph ligger på mellom 7 - 7,5 og og jeg har litt salt i vannet, det er kanskje ikke så bra for L129?
Jeg så også det at de var registrert med så høy pH og GH både i basen her og på Planetcatfish! Selv holder jeg de i pH rundt 6 og GH 1-2 og de ser ut til å trives med det! Men det er mulig de kan trives i såpass høy pH og GH også, det har jeg ikke nok erfaring til å si sikkert!
Men som sagt flott fisk, men son i mitt kar ikke er den mest synlige fisken! Men det har jo også sin sjarm å måtte studere litt etter fiskene og
Lykke til med de om du går for de!
Pål
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap