160 liter! hvilkne fisk ?

Hei hei!

Nå som akvariums hobbyen har startet opp igjen såå sitter jeg her og har lyst på alt av fisk! Menne 160l er jo ikke svære greia, men en del større en 60liter jeg startet med!

Så da var spørsmålet om noen kan hjelpe!

Hva ville du plassert i karet? Helst lett tilgjengelige fisk da

Legger med et bilde (Masse som flyter rundt pga jeg nettopp hadde fluttet litt på noe hehe)

Det skal være simpelt og er veldig fornøyd med resultatet som jeg har det nå
Flott akvarium, men jeg synes det trenger litt mer planter. Anbefaler Vallisneria og Hornblad, med disse plantene en blir det enklere å holde nitratverdiene under kontroll i et nystartet akvarium og slik at du unngår mye alger.

Jeg kan anbefale Black Molly, Guppy , Ancistrus, Amanoreker og Posthornsnegler. Med kun algespisende dyr er det enkelt å holde akvariet rent og algefritt. Hvis du har mye planter og en GH på mellom 11 og 12, vil alle artene trives.
Inaktiv bruker
"Oppdretter" Når du sier at alle arter tåler Gh 11-12 Da mener du de som du nevner ikke sant? Siden at det kan misstolkes, sånn at ALLE arter tåler Gh 11-12.

Sokken91:
Har du sand bunn eller grus?
Oppdretteren
Flott akvarium, men jeg synes det trenger litt mer planter. Anbefaler Vallisneria og Hornblad, med disse plantene en blir det enklere å holde nitratverdiene under kontroll i et nystartet akvarium og slik at du unngår mye alger. Jeg kan anbefale Black Molly, Guppy , Ancistrus, Amanoreker og Posthornsnegler. Med kun algespisende dyr er det enkelt å holde akvariet rent og algefritt. Hvis du har mye planter og en GH på mellom 11 og 12, vil alle artene trives.
Iom at jeg tror jeg går for en del små malawi ciklider så har jeg valgt og ikke ha mere planter, Blir nok noe mer men dette karet ble hentet langveis fra og ikke hatt tid til og komme meg å fått skaffet noe planter(Selvom jeg ikke tror det blir så utrolig mye mer planter da malawien spiser og øddelegger alt har jeg lest?
Blir nok 3-4 ancistruser til algene på bunn. Black molly og guppy er ikke noe for meg Fine fisk men.

Posthorn snegler ja Spiser ikke dem opp alt av blader ? Hadde noe kjempe eplesnegler en stund i et annet kar! Spiste jo opp alt som var selvom dem fikk salat :S
Jørg1 AKA Spock
"Oppdretter" Når du sier at alle arter tåler Gh 11-12 Da mener du de som du nevner ikke sant? Siden at det kan misstolkes, sånn at ALLE arter tåler Gh 11-12. Sokken91: Har du sand bunn eller grus?
Jeg forsto det som hun mente artene hun nevnte!

Jeg har biltema sin blåsesand Må bare nevne atte jeg har hatt akvarium lenge men hatt en kortere pause å noen månder Bare så usikker på hva jeg vil ha liksom
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap