Innkjøring av rekeakvarium?

Har tenkt å kjøpe et komplett rekeakvarium fra akvariereker.no. Der følger reker med, trenger dette akvariet innkjøring? Hvor lang tid? Hva gjør jeg med rekene imens?

Takk for svar
Inaktiv bruker
Hvis du har akvarie fra før så kan du ha filtergugge fra det i reke akvariet.
(Kjøpte den pakken selv, lyset, filter og varmekolbe er elendig. )
Klem giltergugge i ei bøtte (som ikke hav vært brukt til annet enn akvarie)
så tar du filtersvampen som følger med kittet og klemmer i bøtta, hell resten i akvariet. Så har du et godt utgangspungt. HUSK Reker trenger god tilvenningstid til vannet.
Reker trenger et godt innkjørt kar,så å kjøpe kar samtidig som reker er en veldig dårlig løsning. Hvor lang tid det er snakk om skal jeg ikke si eksaktlig ,men 3-6 mnd. ville jeg tro var akseptabelt. Så ville nok kjøpt karet først og reker senere.
En annen ting er hvis du kan få tak i filterguff fra en innkjørt kar ,da kan du sette inn rekene tidligere.

Der var det et svar før meg fra Jørg1 AKA Spock
Jeg er ikke så god på sånne akvariegreier jeg så hva betyr, filtergugge og giltergugge?

Det er kanskje litt i overkant å vente et halvt år på å innkjøre et kar.
Filtergugge er det grumset som er inni filteret og som kan skvises ut når er rengjør disse filtermattene. Dette gjøres i akvarievann en har tappet ut og vannet blir da brunt og gusjete. Dette tilfører en da sitt eget filter, men må ikke oppbevares lenge da det ellers blir ødelagt. så kjenner du en i nærheten med et oppegående akvarium så spør vedkommende. Ellers kan du legge ut på forumet om noen i din nærhet har noe å hjelpe deg med.
Jeg har et annet kar, en 60L med platy, sugefisk og corydoras sterbai. Kan rekene være i det akvariet til innkjøringen er sånn cirka ferdig?
Det burde gå helt fint.

Har kirsebær/sakura med guppy, l144 og corydoras selv i en 54l
De formerer seg så det holder og det er vanligvis et tegn på trivsel
Hvis rekene ikke er altfor små(yngel) så bør det gå bra .Små reker vil kanskje bli spist av Platyene, men de andre fiskene er det ikke noe problem med.
Så tror du kan gå for den løsningen
Jepp, da gjør jeg det. Skal bli morsomt med rekeavarium. Takk for alle svarene
Reker er artige og flotte dyr dyr, hva har du bestillt ?
Nei, har en pappa å overtale først.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap