Fiskene virke litt rare...

Flesteparten av fiskene mine svømmer rett under vannoverflaten. Da ser ut som dei "ete" noko på overflaten... Slørhalen min svømmer òg litt rart, av og til "svømmer" den vertikalt og litt oppned.

Kva kan vere grunnen til dette?
Inaktiv bruker
Hvor lenge har akvariet vært i gang? Hvor stort er det og hvor mange fiker?
Bytt vann, masse vann, 30-40%
Akvariet har vore i gang sida oktober/november 2011. Da er ca 60 liter og har rundt 12 fisker i det. Det er ikkje så lenge sida eg skifta vatn, rundt 10 liter.
Inaktiv bruker
Renset filteret i det siste?
Skader aldri å bytte vann, det bør gjøres en gang i uken, 20-30% en gang i uken.
Høres ut som de trenge luft..sett i luft slange /filter masse bobler i vannet
Inaktiv bruker
Flytt filtere opp så det bryter vannhinna.
Inaktiv bruker
Vill det hjelpe å tilføre oksygen til vannet? (å la vannet som kommer ut av filteret bryte vannlinja)
jeg er også ny...
Definitivt lite oksygen i vannet ditt.. Nå vet ikke jeg hvilken type pumpe du har, men om du klarer å flytte den opp så den lager strømning i vannoverflaten så gjør du det. Du kan også sikkert tømme 15 liter vann, å erstatte med friskt vann. Mulig pumpen din er for dårlig også.. Hva slags fisk har du i dette akvariet?
Pumpen min er gåen. Får den ikkje til å virke igjen etter eg skylte den.

Kva type pumpen bør eg kjøpe til ein 60 liter tank? Og kva ligge prisen på sånn ca?
I filteret ditt sitter det bakterier som er livsviktige for fiskene. Jeg ville for min del kjøpt den samme pumpa og brukt de "gamle filtrene" i den nye pumpa. Har du en litt teknisk venn som kan titte på den, så er det også et godt tips. Ville nok prøvd å fikse det allerede i morgen. Lykke til videre
S
Fluval u2 er en ganske god innvendig pumpe Den er billig, enkel, har mange innstillinger, og har biomaxfilter. Det er det mange andre pumper som mangler.
Har dere nokre tips på korleis eg kan få fiksa den pumpen som eg har?
Og fluval u2 er meget stillegående.


Du kan utforske pumpa og ta fra den alle delene som er enkle å få ut, vask disse, og sett sammen pumpa igjen. Så tester du den ut igjen
Hvilket filter har du?

Mye lettere å hjelpe hvis vi vet hva vi snakker om.

- Er det lyd fra den?
- Er det et invendig filter?

Husk på at mesteparten av O2 berikingen skjer i vannflata. Skal man få inn nok O2 i vannet må det være bevegelse i vannflata.

Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap