Kampfisk, skumrede i karet

I kveld fant jeg ikke kampfisk hannen min med en gang, (noe som ikke burde være vanskelig i en 60 liter), men etter litt flytting av bladet p planter ser jeg at han stod stille ved det ene mini-skumredet sitt, og oppi der var det små hvite prikker i små klynger. Er jeg så heldig at det er egg der?

Men dette er rett ved pumpa mi, der kommer det ut en del strøm (ikke veldig heftig, men litt strøm er det). Kan jeg gjøre noe for at det skal være litt mer ideelt for dem?
Har flyttet hannen over i et stort glass nå, litt større enn norgesglass størrelse, med skumrede og eggene sine. Han fortsetter å bygge skumrede der. Har satt klart et yngelkar oppe i 60 literen, dersom det faktisk er egg..
Hvorfor har du flyttet hannen? Bedre å la ham være i karet, for så å fange opp ynglene i yngelkaret når de blir frittsvømmende.

Litt strøm gjør ikke noe. Om han syns det er rolig nok for skumrede, ja så er det det
Sissimor
Hvorfor har du flyttet hannen? Bedre å la ham være i karet, for så å fange opp ynglene i yngelkaret når de blir frittsvømmende. Litt strøm gjør ikke noe. Om han syns det er rolig nok for skumrede, ja så er det det ;)


Mener å ha lest at man skal ta hannen vekk fra hunnene, fordi han kommer til å jage de. Derfor jeg gjorde det. Kan jeg Ha han og eggene i yngelkaret nå? Eller skal jeg bare la han få være i glasskrukken til de er klekket?
Vanligvis flytter man hunnene, ikke hannen, siden stress kan gjøre at han bestemmer seg for å spise egg og yngel.

Men hvis karet er tett beplantet går det som regel bra å la hannen bo sammen med hunnen. I vill tilstand holder hunnen seg i nærheten etter lek.
Jeg ville aldri flyttet hannen fra akvariet når det er egg i redet? De fikser på skumredet hele tiden, bygger og styrer slik at eggene ikke faller til bunns. Fjern heller hofisken , som er blitt nevt ovenfor her.. Mine pleier å gå sammen med yngelet i en uke etter de er frittsvømmende, før jeg fjerner hannen.. Hannene er utrolig gode foreldre lykke til...
Mia Heum
Jeg ville aldri flyttet hannen fra akvariet når det er egg i redet? De fikser på skumredet hele tiden, bygger og styrer slik at eggene ikke faller til bunns. Fjern heller hofisken , som er blitt nevt ovenfor her.. Mine pleier å gå sammen med yngelet i en uke etter de er frittsvømmende, før jeg fjerner hannen.. Hannene er utrolig gode foreldre :) lykke til...


Så ut som det var falsk alarm denne gangen. Skjønner ikke helt hva det var, men var en hvit klump 5-7mm, med små prikker. Men hannen brydde seg ikke noe om den og sluttet å lage skumrede..

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap