Foring av skeptisk ancistrus.

Hei! Har en Ancistrus sp,ca.3,5-4,0 cm liten. Den bruker gjerne en times tid bort til matfatet,så når jeg har gitt malle tablett med 36% Spirulina og eike tre,så har Molly,SAE og Amano rekene spist alt. Har gitt agurk,og i morges godtok han squash for første gang. Bare hatt den i 15 dager. Lurer på hvor ofte han må ha grønnsaker,når han ikke spiser malletabletter? Lar grønnsaken stå i sanda ca. 3 timer,før den fjærnes? Har også mye planter i akvariet,som er på 63 liter. Litt alger.
Inaktiv bruker
La grønnsakene stå i ca 5 timer, så den får tid til å tenke seg om.
Amano reker er glupske, så da må du gi litt flere tabletter om rekene stikker av med alle. (Eller dele de i to)
Oki. Agurk/squash går ned,men tablettene er det stort sett mollyene og SAE som spiser opp det meste av.Rekene blir ofte jagd.De løser seg dessuten opp innen han får tid til og reagere. Deler opp tabletten i biter,men alle er raske utenom han som bør spise den
De er jo nattaktive, så gi de mat litt etter du har slukket lyset. Da er de andre fiskene mindre aktive, og større sjanse for at ancistrusen får tak i maten.
Joda. Får mat når lyset er av,men de andre kvikner til da de også.Men ellers er den mye våken på dagen også,til tider.
Men hvor ofte bør han få grønnsaker,for og holde seg sunn og frisk?
Inaktiv bruker
Det er mye næring i grønnsaker og mye proteiner i tabletter.
Hvis du venter til lyset hat vært av i ca 1 time, da vil de andre fiskene være sløve.
Får prøve det da. Har prøvd om morgenen,gjerne 4 timer før lyset går på. Har ikke funka det,men kanskje bedre på kvelden. Har små barn i huset,så noen ganger legger jeg meg før fiskene. Får prøve en kveld jeg er pigg
Inaktiv bruker
Du får stille lyset så det slår seg av før du legger deg og etter at du står opp 9-10 timer holder, da slipper du også en del alger.
Joda. Får nok orden på det der,men her er døgnrytmen spinnvill. Jobber på natta,sover på dagen,mens har helt fri i lange perioder. Så riktig døgnrytme for meg finnes ikke Har lyset på fra 10-22, men vil nok korte ned på timene nå som sommervarmen forhåpentligvis kommer etterhvert. Men vil jo gjerne ha på lyset så jeg får glant litt på fiskene,så lenge det ikke blir alge/ varmeproblemer
Tenk også litt på hvor tablettene og grønnsakene lander. Det er ganske unaturlig for en liten ancistrus å ligge midt i akvariet i helt åpent terreng og momse i seg mat.
Joda. De sa det i butikken at jeg burde spre det litt rundt omkring,gjerne noen mørke kroker,men problemet er at han venter en god time før han er interesert i mat, og da har de andre forsynt seg,eller den har løst seg opp og forurenser akvariet.Men han blir stadig mere husvarm,så det er mulig han hiver seg over til slutt. Ville bare ha agurk i begynnelsen,men i dag heiv han seg over squash. Riktignok etter en time,men fremgang. Ellers støvsuger han godt rundt omkring Hvis noen vet om noen tabletter som holder på konsistensen til dem blir spist,hadde det vært supert. Event.hvor i Oslo man får kjøpt dem
Sprettfisk
Hvis noen vet om noen tabletter som holder på konsistensen til dem blir spist,hadde det vært supert. Event.hvor i Oslo man får kjøpt dem :)
Jeg har før kjøpt (og bestilt igjen nå) noen JBL Plecochips hos han her, de holder seg en god stund http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=55049
Takk,Ove Toranger. Har sendt forespørsel på den nå
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap