Tetratec ex 700 nok i en 222liter?

Jeg har en utvendig Tetratec ex 700 i en 222l + en innvendig Eheim biopower 200 som ekstrafilter. I karet går det to stk Apistogramma baenschi, så belastninger er minimal. Vannskiftene er på ca 30% i uka. Apistogrammaene skal ikke ha noe voldsom strøm i vannet heller. Er det noen som har en formening om det skulle være nok med det utvendige filteret i dette karet?

Simen
S i m e n
Jeg har en utvendig Tetratec ex 700 i en 222l + en innvendig Eheim biopower 200 som ekstrafilter. I karet går det to stk [I]Apistogramma baenschi[/I], så belastninger er minimal. Vannskiftene er på ca 30% i uka. Apistogrammaene skal ikke ha noe voldsom strøm i vannet heller. Er det noen som har en formening om det skulle være nok med det utvendige filteret i dette karet? Simen

Filteret har forøvrig en kapasitet på 700 l/t...
Så lenge du har lite belastning som du sier, så holder det. Jeg har det samme filteret i en 240 liter.... uten problemer.
Tetratec ex 700 har nøyaktig samme filtervolum som Tetratec ex 600, bare en kraftigere pumpe som gir flere liter i timen. Jeg bruker Tetratec ex 600 i 63litere, hehe.
Jeg er ikke imponert over futt'n for å si det sånn, men det er aldri en mellomting. Jeg prøver en periode, og har back-up hvis det ikke lever opp til forventingene! Jeg har løst til å flytte eheim'n biopower 200 opp som powerhead bak et av hmf-filtera i 2 etg i reolen. Jeg har bestilt 2 stk powerheads for 20 dager siden, til de to kara oppe - men intet sett eller hørt derfra enda... Utålmodig!

S
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap