Hvordan dempe vibrasjoner i lokket på akvariet?

Hei! Jeg har et Juwel Korall 54L med innvendig pumpe. Den er ganske stillegående, og det som bråker mest er vibrasjoner i lokket. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan dempe det?
Jeg la et tynt lag akvariesilikon rundt øverste kanten på akvariet, der lokket blir liggende, og lot det herde et døgn. Det fungerer som en slags pakning og og gjør armaturet stillere.
Kanskje noe sånt kan fungere hos deg også?
Lokket sikkert ganske godt på og passe akkurat, så tror ikkje jeg får plass til silikon mellom lokket og akvariet.
Hva med å silikonere kun noen få punkt? Siden lokket vibrere må det jo være slark et eller annet sted.
Har et annet Juwelkar, men samme problem. Jannes og Kristin Ts løsning hjalp her, brukte en liten bit blåsvamp som jeg flyttet rundt til jeg fant slarken. La på en liten silikonknert - problem løst. Vær også oppmerksom på at utblåsrøret kan løsne litt og drive en lydvar stakkar til vanvidd. Bare å vri det på plass igjen så senker husfreden seg...

Alle løse deler kan ligge og vibrere, silikonderten er en god løsning for dekkglass også!
Lyden forsvinner når jeg løfter opp lokket så det er uten tvil det. Skal se om jeg finner ut hvor det er ujevnt og sette på litt silikon om jeg har noe liggende!
Har et juwel 63. Samme problem der. Er ofte utblåsings røret som er litt løst. Dytter det godt på plass,så vibrerer det mye mindre.Men lokket må lirkes litt med til tider uansett.
Kontorstol
Lokket sikkert ganske godt på og passe akkurat, så tror ikkje jeg får plass til silikon mellom lokket og akvariet.

Det er en veldig tynn stripe jeg legger på, 1 mm kanskje.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap