Kanibalske endlers

Da er det bekreftet Endlers Guppy er mye mer hissige sammenlignet med vanlig Guppy. Flyttet 20 Endlers fra mitt 60 liters til et 120 liters. Det samme gjorde jeg med ca 75 kirsebærreker det tok ikke mange dager før Endlers ene drepte å spiste 50 av rekene både store og små. Det er kun hunnene som gjør dette. Har og mistanke om at de nappet halene til 14 Corydoras Orange laser dette har jeg ikke sett, men det er ikke andre fisker i akvariet 12 Corydoras døde å ca 50 reker drept å spist. Resten av rekene er flyttet. Dette var et spørsmål jeg lurte på før jeg hadde rekene sammen med Endlers. Jeg valgte å stole på akvariforum som sa at det ikke var problemer å ha disse sammen.. Konklusjon ha ikke reker sammen med Endlers...
Inaktiv bruker
Klart fisken vil spise rekene, det er jo proteinrik og saftig mat, og det som går i munnen er iallefall mat, det er en regel som gjelder de fleste fiskene.
Men så har det jo litt med gjemmeplass også å gjøre, hvis rekene ikke kan gjemme seg så står de ganske forsvarsløse.
Deter steiner, mose og røtter i hele akvariet, men jeg så idag, de jager Corydorasene som er igjen og. men de sparer sine egne yngel. Så heretter får de gå får seg selv
Dette synes jeg var litt rart, for hos meg går det både reker og Endlers sammen med coryer( voksne og ungdommer) i 4 kar og fungerer helt fint. Finner tilogmed små rekeyngel som vokser det opp innimellom.Men så er de karene overgrodd med planter ,mose og ferskvannstang da ,mulig dette er av avgjørende faktor.

Så hva som skjer hos deg det aner jeg virkelig ikke ,har aldri sett Endlers plage coryer noensinne

Hadde også Endlers og reker sammen på et tidspunkt, og det var ikke noe problem. Er du sikker på at det er endlers du har...?
Endlers spiser reker, det har jeg sett mange ganger i karene her, men jeg har aldri opplevd at de har plaget coryer.
Jeg har en flokk med ca. 40 endlers som går sammen med rundt 60 coryer og jeg har ikke sett at endlersene har vært i nærheten av coryene engang, unntatt når de spiser fredelig ved siden av hverandre.
Plussmedlem
Endlers og kirsebærreker har jeg alltid vært forsiktig med å ha sammen, og det har jeg skrevet i alle tråder hvor jeg har svart på dette temaet.
Corydoras og endlers derimot har aldri vært noe problem. Her i huset går endlers sammen med Adolfoi, Eques, Green Laser, Gold Laser, Sterbai... Det eneste er sef at de gjerne kan spise egg under lek og at de nok kan ta bittesmå yngel.

Det du skriver om at det er hoene dine som er de mest aktive til å jage burde jo være ganske naturlig, de er tross alt 3 ganger større enn hannene...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap