Illsint kampfisk. stress? nytt akvarium

Jeg har nå flyttet over kampfisken til ett større akvarium. Ny innredning, nye planter, ca 80% nytt vann. Filteret er allerede innkjørt over det siste året.

Jeg kunne se at han ble litt stresset under innflytting (han blir lys i buken) men han roet seg ned etter stund.
Jeg har kuttet ned lys-tiden noe i håp om at stressfaktoren skulle bli så liten som mulig.

pH er litt høyere enn hva han er vant til (fra 6.5 til 7.3). Jeg har tilsatt catappablader.

Han er ekstremt hissig/stresset når jeg kommer bort for å se på han. Blåser seg opp og svømmer kjapt rundt i "ring" i akvariumet. Han har laget skumrede også, noe jeg ikke har sett han har gjort før.

Er han stresset pga flyttingen ? Har vannbyttet trigget "lek" hos han?
Lurer på om han nettopp er blitt kjønnsmoden. Jeg har hatt han i 6 mnder. Han var liten når jeg fikk han. Nå er han fullvoksen.

Hei
Det samme skjedde for meg når jeg flyttet kampfisken i ett større akvarium . Plutselig er han hyper hissig, og lager skumrede, de andre fiskene får gjenomgå så det holder. Han virker ikke stresset, men ser heller ut til at han nyter den nye plassen, den er cirka 2 år. Skal bli spennende å høre om noen kan fortelle hva som skjer.
http://youtu.be/-pDs3zTrO7I

Skru ned lyden! Sjikkelig irriterende ringelyd i bakgrunnen
hehe akkurat sånn min driver på, men den har i tillegg andre fisker å bryne seg på, han stuper rett på dem, noen ganger kjører han de rett ned i sanden. Har akvariet i barnehagen der jeg jobber, og barna påstår "Tobias" (den er blitt døpt det ., trenger en kjæreste.
Den tøffer seg for sitt eget speilbilde, og vil forsvare territoriet sitt mot denne "inntrenger`n". Det vil nok gå seg til etterhvert.

Ser ellers ut som om den har det som plommen i egget
Vi får se om kampfisken roer seg ned etterhvert.
<embed src="http://www.youtube.com/v/5JAoSPpbzj4?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Hei.
Har en badass sint kamphann jeg og.
Da han flyttet over i større kar roet han seg relativt greit ned, men han er fortsatt noe sint. Jeg setter ham i et mindre fødekar når han blir som verst da det går hardt utover hunnen i perioder. Etter 24 timer der hvor hunnen får komme nærmt uten å få bank går det greit i noen uker før han glemmer seg og skal drepe alt på sin vei igjen (inkludert meg)..

Jeg flytter ham av og til over i et mindre kar (20l) når han blir for grinete, men grunnet plassmangel må jeg gjøre det på denne måten nå... Gleder meg vilt til jeg er ferdig som student og kan kjøpe skikkelig akvarium ;D



Du kan jo ta en titt på hissigproppen som ikke synes særlig godt om luftsteinen i dette karet. Han bor altså ikke her lengre, det var bare midlertidig et par daget til jeg fikk flyttet neontetraene i sikkerhet. De ble nemlig kampfiskmat så lenge de gikk med ham :P
Nå fant jeg ut hvorfor han er så hissig!

Akvariumet ble plasert ved siden av en sort kommode. Han ser seg selv !

Når jeg dekket til denne siden ble han rolig og nyskjerrig på andre ting !
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap