Algetten tetra - min positive erfaring.

Vil bare dele min erfaring med dette produktet.

Jeg hadde en moderat plage av det jeg tror er skjeggalger som mer eller mindre spiste opp plantene mine og samlet opp dritt i akvariet. Jeg har tidligere prøvd mørklegging i 3 døgn, mindre foring og beskjæring av blader med liten effekt.

Etter bare etter 4 dager med Algetten Tetra tabeletter i akvariet ser jeg tydelig at algene er sterkt redusert. Så foreløpig har jeg positive erfaringer med dette produktet og jeg vil oppdatere dette innlegget etterhvert som tiden går.
Problemet med disse tabelettene er at de ikke bare reduserer algeveksten, men også planteveksten.
Etter hva jeg har lest i etterkant er algene i karet mitt av typen "Staghorn".

Etter effekten av tablettene ga seg, dvs ca 3-4 ukers tid, blomstret algene opp igjen. Så selv om algene ble sterkt redusert når tablettene var aktive, gjorde jeg ikke nok for å forhindre at disse blomstret opp igjen. Som Fredrik sier merket jeg også redusert plantevekst.

Så til syvende og sist kan jeg ikke nødvendigvis anbefale, men heller bekrefte at disse tablettene er effektive. Men det må poengteres igjen at disse alene ikke er nok til å bekjempe algene.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap