Skal kjøpe utvendig filter. Trenger hjelp!

Jeg har et kar på 112 liter der jeg i dag kjører Eheim 2012 (innvendig filter). Jeg har nå bestemt meg for å investere i et utvendig filter.

Jeg har et sted mellom 30 og 40 fisk i karet; scalare, ulike tetra, ancistrus, sae, sverddragere, corydoras og sommerfuglciklider. Bunnen er sand fra biltema.

Jeg har ingen erfaring når det kommer til utvendig filter, men har kommet frem til noen aktuelle (med tanke på prisklasse). Dette filtret skal i hovedsak kun brukes til 112 literen, da jeg ikke har planer om å kjøpe større kar på ei god stund.

Det står mellom
-Eheim Pro 3 2071
-AquaEl UniMax 150
-AquaEl UniMax 250
-Tetratec EX. 700

Noen anbefalinger? Evt andre filter som kan brukes til dette karet? (Maxpris 1500 kr).
Eheim 2071 er alt for lite for ditt kar, gå for 2073/75 og bestill rett fra Tyskland. Da får du med alt av filtermateriale også. Jeg kjører selv 2073 i ene 115l min og er fornøyd nå som jeg fjernet den helt fine filtermatten inni filteret.

Når du registrer deg som norsk kunde så trekker de fra tysk mva, du betaler da 25% mva når du får pakken levert på døren eller henter på postkontoret ditt...

Her finner du 2073 filteret
Tilfeldig bekjentskap
© Dag L. Fjeldstad
Reklame for plussmedlemskap