Malle som hyler?

Jeg kjenner noen som fortalte om en malle som de hadde for noen år siden som lager en ganske høy lyd under vann så det høres ut som om den hyler. Er det noen som vet noe om åssen type malle dette er, eller bare har hørt om den eller sett en???
Hadde for flere år tilbake noen Synodontis Njassaer og disse laget noen rare lyder ,spesielt hvis de kom over vann. Men hørte de mange ganger eller og ,synes ikke det var hylelyder ,var vel mer knurring eller noe sånt. Så vet ikke om det er denne du tenker på
Er vel noe som heter knurremalle? Men hyler tror jeg ikke de gjør, det er vel mer en sånn "kneppe"lyd tror jeg
knurremaller lager en skrapelyd med bena i bryst og ryggfinnene.
Mn jeg har hørt corydoras lage en "hylelyd", men den lyden kom når den slipper en fjert :P
Haha ja, knurremallen kan høres ut som en gressklipper dersom den blir skremt. Har generelt ikke opplevd annen lyd fra dem enn dersom de skal i håv da, men så er det en fisk som er flink til å gjemme seg og holde seg for seg selv.. (eller var det prikket sjokolademalle? Tror jeg begynner å bli rusten.. en av artene i alle fall.. fnis)
Og jeg kan herved bekrefte at i alle fall sjokolademaller kan holde et realt spetakkel dersom de bare blir sinte nok. :p
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap