Hvordan synke ph?

Inaktiv bruker
Jeg trenger å få PH ned til 6, i spingen er PH 7,5. Jeg dro til dyrebutikken og de hadde bare "PH- POND"
Jeg kjøpte det (se bilde)
og det står at 100ml er til 2000 liter, så jeg skal ta oppi 5-10 ml til mitt 115 liters kar. Men jeg lurer på om denne tilsetningen kan skade fisker? det står jo at det er for dam, men fungerer det i akvarier i små mengder? eller vill det skade fiskene på en eller annen måte?
Jeg har bestilt tørkede eikeblader fra en her på AF, men er redd for å ta oppi mye, fordi er ikke sikker på om kuhli åler, ancistruser og sommerfuglciklider liker det, jeg vet at kardinaltetra elsker det, jeg har sand som substrat.
Bruker ubehandla torv jeg. Sånn ugjødslet du får kjøpt på gartneri. I vinter var kranvannet her fra 7,7- 8,0. Tok et par gode never med torv og stappa i en damestrømpe med strikk for og lukke. Lot den ligge i en tiliters bøtte 20-24 timer. Ph ble da 6,9-7',1. Billig og bra. Vannet blir lett gylldent,men ikke skjemmende. Ser det knapt. Hvor lenger torven er i bøtta,jo lenger ned synker ph. Disse ph regulerende midlende har jeg bare prøvd en gang. Fikk algeproblem med en gang. Den du har,vet jeg ingenting om.
Ps. Ikke senk ph for lavt med en gang. Da kan fiskene stryke med av sjokk.Fyll på kanskje 20 liter av gangen,så er du i mål etter noen vannbytter
Inaktiv bruker
Ok, takk for svar! Jeg har ingen fisker oppi akkuratt nå, venter på et utvendig AM-TOPfilter som jeg bestilte idag, men det må jo innkjøres så jeg skal vente noen måneder. Jeg har torvbriketter men er ikke sikker på om det inneholder gjødsel.
Jeg har bestilt eikeblader og håper det vill hjelpe. Men jeg fikk synket ned til 6.8-7.0 så det hjalp! Alger er ikke noe problem hos meg, jeg har algespisere
Men er litt urolig fordi det sto jo TIL DAM. Vet ikke om det er giftig for akvarium elns, men har tatt oppi 25 ml, fordi jeg måtte synke så langt ned.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap