- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hva er dette? dritt? alger?
Hva er dette? dritt? alger?
Postet 31.05.12 kl 19:30
Inaktiv bruker
ser ut som dritt, slamsuger du? er det lenge siden?
hvis ikke du slamsuger bør du kjøpe en, koster under 200 og suger opp dritten fra sanden i en bøtte/eller hvis du kobler slangen til et rør.
hvis ikke du slamsuger bør du kjøpe en, koster under 200 og suger opp dritten fra sanden i en bøtte/eller hvis du kobler slangen til et rør.
Postet 31.05.12 kl 20:17
Postet 31.05.12 kl 20:22
Inaktiv bruker
Ok, har du mye fisk? gir du dem mye mat? beveger 'dritten' på seg? du bør prøve å slamsuge det opp, jeg har aldri sett så mye bæsj i et akvarie før,
Postet 31.05.12 kl 20:59
Postet 31.05.12 kl 21:09
Postet 31.05.12 kl 21:15
Postet 31.05.12 kl 21:18
Postet 31.05.12 kl 21:23
Postet 31.05.12 kl 22:05
Det ser ut som skitt etter L-maller, det der. Maller skiter noe helt enormt i forhold til andre fisk, og produserer den ene kabelen etter den andre. Overfôring får skitingen til å nå uante høyder.
Bæsjen er gjerne litt for tung til at svakere filter får det dratt inn, så det blir da liggende til man får slamsugd det vekk. Et bedre, utvendig tønnefilter med større kapasitet og sirkulasjon ville nok hjulpet. Men egentlig tror jeg man ofte bare må belage seg på litt slamsugingsjobb når man først har L-maller i akvariet.
Noen akvarister unngår det ved å ha rimelig heftig (høy) sirkulasjon og overfiltrering, men har man andre fisk i akvariet enn mallene, så trives ikke de alltid særlig godt i så sterk sirkulasjon.
Bæsjen er gjerne litt for tung til at svakere filter får det dratt inn, så det blir da liggende til man får slamsugd det vekk. Et bedre, utvendig tønnefilter med større kapasitet og sirkulasjon ville nok hjulpet. Men egentlig tror jeg man ofte bare må belage seg på litt slamsugingsjobb når man først har L-maller i akvariet.
Noen akvarister unngår det ved å ha rimelig heftig (høy) sirkulasjon og overfiltrering, men har man andre fisk i akvariet enn mallene, så trives ikke de alltid særlig godt i så sterk sirkulasjon.
Postet 31.05.12 kl 22:09
Endret: 31.05.12 kl 22:10