- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Ideer til 280l
Ideer til 280l
Har en tom 280 l jeg har lyst til å lage litt anderledes. tenkte litt på å lage åser i bakgrunn og en elv som kommer derfra. aner ikke hva jeg skal lage disse åsene av så kom gjerne med forslag.
åpen for andre forslag også. eneste er at det skal skille seg litt ut. Har et akvarie til i stua som er "vanlig" med rot og planter så har ikke lyst på en kopi av det.
Har ikke bestemt meg for fisk enda,men kuuliål,regnbuefisk, boliviansk sommerfuglciklide og kardinaltetra står på mulig liste. det er sandbunn forresten
Bare å komme med ideer=)
åpen for andre forslag også. eneste er at det skal skille seg litt ut. Har et akvarie til i stua som er "vanlig" med rot og planter så har ikke lyst på en kopi av det.
Har ikke bestemt meg for fisk enda,men kuuliål,regnbuefisk, boliviansk sommerfuglciklide og kardinaltetra står på mulig liste. det er sandbunn forresten
Bare å komme med ideer=)
Postet 01.06.12 kl 13:51
Postet 01.06.12 kl 14:11
takk=)mye fint der. har sett litt rundt på slikt til inspirasjon, men jeg tenker på selve gjennomføringen. hvordan de bygger opppver i bakgrunnen,lager foss osv.
har også tenkt littt på "floating island" av oliver knott. vet ikke hvordan jeg legger inn link,men man finner det hvis man søker på det. det er lekkert,men kanskje litt for ambisiøst for meg..
har også tenkt littt på "floating island" av oliver knott. vet ikke hvordan jeg legger inn link,men man finner det hvis man søker på det. det er lekkert,men kanskje litt for ambisiøst for meg..
Postet 01.06.12 kl 19:10
Postet 01.06.12 kl 20:51
Vik ikke kommentere ekstreme design. Jeg er mer av Amano tilhenger. Så her er inspirasjon til
Men åsene kan man enkelt lage av stein. Kan ta stein med huler og legge til substrat i dem, og så plante noen små planter som glossostigma eller Hemeintus. Ellers kan dekke dem med mose (Javamose eller Riccia, eller Xmas moss).
Amano lager åsene enkelt og greit ved å sette mer substrat i bakgrunnen.
Steiner synes jeg er kjempe kule. I motsetning til akvarier med masse planter, kan Iwagumi bli en god erstatning. Jeg skal få steiner fra ADA på mandagen cirka, kan sende deg bilder av de jeg får.
Men åsene kan man enkelt lage av stein. Kan ta stein med huler og legge til substrat i dem, og så plante noen små planter som glossostigma eller Hemeintus. Ellers kan dekke dem med mose (Javamose eller Riccia, eller Xmas moss).
Amano lager åsene enkelt og greit ved å sette mer substrat i bakgrunnen.
Steiner synes jeg er kjempe kule. I motsetning til akvarier med masse planter, kan Iwagumi bli en god erstatning. Jeg skal få steiner fra ADA på mandagen cirka, kan sende deg bilder av de jeg får.
Postet 01.06.12 kl 22:44
Takk for innspill=) var fint med Iwagumi egentlig. blir jo anderleders det også. Fant litt stoff om å lage foss igår og det var veldig komplisert så tror jeg dropper det. hadde ikke holdt seg pent i lengden heller.
skal i fiskebutikken nå så får se hva de har for noe spennende der.(ikke fisk altså) skal en tur på stranda og se om jeg finner noen fine stein også.
skal i fiskebutikken nå så får se hva de har for noe spennende der.(ikke fisk altså) skal en tur på stranda og se om jeg finner noen fine stein også.
Postet 02.06.12 kl 11:38
TashaTakk for innspill=) var fint med Iwagumi egentlig. blir jo anderleders det også. Fant litt stoff om å lage foss igår og det var veldig komplisert så tror jeg dropper det. hadde ikke holdt seg pent i lengden heller. skal i fiskebutikken nå så får se hva de har for noe spennende der.(ikke fisk altså) skal en tur på stranda og se om jeg finner noen fine stein også.
Husk å koke steinene godt før du kan bruke dem
Postet 02.06.12 kl 20:22