Dverg gurami hanne - sturer han, er han ensom, eller syk?

Jeg har en nydelig rød dverg gurami hanne, som bor "alene" i et kar. Dvs han bor med andre fisker, men ingen guramier. Han hadde to hunner, men de ble syke, og måtte dra videre -...

Det jeg nå lurer på er om han er trist fordi han er alene og ikke har selskap av hans art.

Han er veldig passiv, er stort sett fremme i karet, og står i ro i vannet. Når jeg skal fore, så får jeg nesten lyst til å ta ham opp og mate ham. han svømmer ikke vekk, men vil ha maten for seg selv innimellom noen planter. De andre suser rundt og spiser, og tar alt hvis han ikke får spist litt i fred. Han er ikke redd hånden min som kommer fra oven med mat. Noen ganger kan jeg holde flakene nedi vannet til ham.

Dette virker jo ikke helt normalt. og jeg er litt bekymret for ham, at han skal utvikle unormal fiskeatferd. Eller ikke få i seg nok mat og sakte dø hen.

Noen som kjenner til disse fiskene og vet hva dette kan være? Planen er å skaffe et par hunner til ham, men det har ikke passet enda. Vil ha noen som er pene, og friske.
Er det ingen som har noe å komme med her?
Jeg lurer fremdeles på denne fisken hva det er med ham.
Han blir garantert ikke lei seg om han får damebesøk
Nei jeg må nok skaffe ham damebesøk. Er bare så dumt nå fremmover, for jeg blir litt lite hjemme, og jeg liker å være hjemme når jeg får nye fisker, så jeg raskt kan se om noe er galt. kan jo fort bli epedimi i karet om man ikke passer på.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap