Er det noen som kjenner til en eller flere planter som ikke nødvendigvis ikke trenger å være under vann for å leve i akvariet?
skulle brukt dette i et akvarium/terrarium. og kunne godt tenkt meg en plante som godt kan ha røtter i vann hele tiden, men som kan ligge på "land" uten å tørke ut.
Tror du kan bruke veldig mange akvarieplanter egentlig, for de dyrkes jo i sump før de kommer til butikken, og har gjerne overvannsblader når vi kjøper dem
Jeg kastet ut noen akvarieplanter jeg ikke ville ha lenger ( ulike typer, vet ikke eksakt navn på dem..) og nå, et par uker senere, ser jeg at de vokser godt i blomsterbedet der jeg slengte dem
takker til begge jeg trodde nesten at mange planter ville tørke ut, hvis bladene ikke fikk mulighet til å ligge i/under vann. men da har jeg lært noe nytt i dag
Hos meg vokser også Lindernia rotundifolia over vann, og de blir riktig flotte! I et terrarie vil du jo gjerne ha endel luftfuktighet, og da går det nok bra! Ellers står det endel om terrarieplanter på reptilfreaks.no MVH Pål
Kikk innom profilen min og ta en titt på plantene jeg hadde i mitt oppsett i 60-literen. Brukte flere arter med potteplanter hvor selve planten var tørrlagt, men røttene var nede i vannet. Står navnet på de under beskrivelse av akvariet.