For det første, går det greit å importere for sneglen til Norge, uten att den dør på veien? også for det andre, er det lov å importere levende snegler?
Om du vil ha jegersnegler så er det sikkert mange her på akvaforum som gir bort desse/sel dei billig. Om du tek ein tur til Oslo kan du få ein 10-12 gratis av meg. Dei formeirer seg villig så det er ikkje mange du treng i utgangspunktet. Dyrebutikkane her i Norge har jo også ofte jegersnegler i sortemanget.
Dersom du er generelt nyskjerrig på snegletransport via posten så er jo svaret over fullstendig irrelevant
Inaktiv bruker
Skal til oslo idag, men har et problem, skal være vekke i 9 dager på ferie når jeg kommer hjem, jeg har ikke fisk i akvariet (det innkjøres) og det er derfor veldig mye nitritt i karet (10 mg/l) tåler jegersnegler det?
Har selv kjøpt snegler i Tyskland og fått dem per post, pakkes de riktig så overlever de frakttiden helt fint. Noen snegler pakkes fuktet vatt/tørkepapir mens andre sendes i poser med vann - da er det viktig at avsender bruker Kordon BreathingBags.