Trenger jeg klor i innkjørongsprosessen..?

Driver å prøver meg på såkalt fiskeløs innkjøring i et 60 liters kar.
driver med salmi, og leser stadig på "fiskeløs innkjøring med salmi".
Der står det blant annet :
"Bakteriene som omdanner nitritt til nitrat er avhengige av klor. Det er derfor ikke anbefalt å bruke vannforbedringsmidler under innkjøringen ettersom disse vil fjerne klor fra tappevannet. "

Jeg har ikke brukt noe vannforbedringsmidler i karet, men jeg vet at vannsystemet for vi får vann fra ikke bruker klor, men UV behandlig.

Kan jeg da tilsette klor selv, eller vil det alltid være "litt" klor i tappevannet..?

Jeg tror ikke du skal bekymre deg om klor under innkjøringen. Vær heller mer obs på for mye klor i vannet under spesielle tider da det f.eks er kokepåbud.
Oki, da lar jeg det bare gå sin gang, og håper at innkjøringen ikke tar for lang tid:P

Det har vi aldri fått beskjed om her, siden vi får drikkevann fra Nisser.

Ser at du har flere akvarium på profilen din. Om du tar ut en av filtersvampene og skyller den forsiktig i litt vann og heller det vannet i akvariet som du skal kjøre inn, så vil innkjøringen gå mye raskere.
Det ble gjort når jeg satte opp karet
Men foreløpig er nitritten så høy at den ikke er målbar.. så jeg måler foreløpig bare PH`en, slik at den ikke synker så prosessen stopper opp.

så jeg håper nærmere helga at kanskje nitritten begynner å gå andre veien

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap