Hjelp til montering :o

har akkurat fått tak i ett 80l kar. der det fulgte med div. Men skjønner ikke ett pip :O Ikke skjønner jeg hvordan man skal montere den pumpe saken som henger i akvariet .Kan noen hjelpe ut i fra bildet hva som hører sammen.
Hm... Er tydeligvis et Juwel-kar du har. Kanskje du finner ut noe fra hjemmesiden deres? Kjenner ikke helt igjen delene ut fra bildet, så...
Juwel ja. Men finner ikke den pumpa som står i karet på noe nett side. regner med den er av gammlere årgang. Ikke er det med noe juwel sånn som blåser luft heller er en eheim som kanskje skal brukes ..Klø seg litt mere i hodet.
Skal prøve og forklare så godt eg kan...

du har fått med litt mer en det som skal oppi boksen :o)

Du tar den lange blanke plastsaken, som av seg selv egentlig danner en litt firkanta U (på bildet ligger pappeska oppå den), i den skal svampene ligge. Ville tatt svart, grønn og blå så kan du ta ett fra den eska viss du vil, men av erfaring er den bare til fristelse for den går i oppløsning og tetter pumpa... Så putter du det oppi den svarte boksen i akvariet. Di skal ligge i den sånn at det er mulig å få dem opp igjen.

Så skal varmekolben stå i ett mindre rom i den samme boksen i akvariet

Selve pumpa må jo være der det er hull for ett utløp..tipper det er den svarte som er til filteret, bare se om den ikke passer oppi den svarte boksen

Den høye blanke du har stående er ett separat sand filter som du må avgjøre om du vil bruke i tillegg til det innvenduge filteret, det er det krokete røret i samme "farge" som hører til det. Så tipper jeg det er den pumpa som er størst og mest "hvit" som hører til

Den hvitl klossen er jo magneten du skal bruke til å vaske glasset m når det kommer grønska på det. Den skal henge på glasset i karet hele tiden.

Di svarte platene er nok skilleveggene som skal være oppi den svarte filterboksen oppi karet, viss di ikke er der fra før, bare se om det ikke er spor til dem.

Håper dette er til hjelp
Tusen takk Fikk putta filtersvampene i boksen. Men er ikke noe hull til pumpa noen plass men fikk på ett vis satt den nedi slik at utblåsningen står i rettning åpning i boksen. Ser ut som det funker Har også innstalert en luftsetn oppi karet da den pumpa sikkert ikke tilfører luft ?

Den andre store saken legger jeg bort. Karet er brukt til både fersk og saltvann så kan hende det er til saltvann de har brukt den ?

Hei,

Den 'store saken' er en Seaclone skummer og er beregnet til saltvann.. er ubrukelig i ferskvann, har hatt den selv og den var ikke mye å skryte av.

http://www.wetwebmedia.com/seacloneskimfaqs.htm
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap