Elfenben ciklide


Har hatt et par Elfenben ciklider en stund , cirka et år tenker jeg, har fulgt spent med, men de har ikke ynglet. Før nå , så masse flotte små, og foreldrene passer veldig godt på, de er alene i et kar på 125l. Men problemet er altså at jeg nå skal reise bort, i tre uker, og da er yngelen bare litt over en uke gamle. Jeg bruker jo alltid forautomat når jeg er bortreist, men de små er jo ikke store nok enda til å dra nytte av dette. Har ingen naboer eller andre som kan hjelpe meg. Er det noen som har råd, eller vil naturen gå sin nådeløs gang her ? ((
sjekk ut om du finner no synkende yngelfor. Yngel spiser jo også masse små greier de finner i akvarie og
Takk for tipset, skal sjekke. Ser jo at de forsyner seg av alger som er på steiner og planter. Skulle egentlig tatt er et ordentlig vannskifte og rens før jeg skal på ferie, men det tør jeg ikke nå, så det får bare gro litt igjen, skal iallefall skifte litt vann ett par dager før jeg drar, men det er alt jeg tør i denne omgangen. Algene er jo gudskjelov ikke skadelig for fiskene , men ikke så vakkert å se på når det er mye grønt.
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap