Ancistrusen vil ikke spise..

Kom nettopp hjem fra dyrebutikken og kjøpte sånn mat til bunnfisk, men så vil ikke ancistrusen spise, er dette normalt?
Er første gang jeg gir han det.. Også spiser han den ikke, så den "smundrer" bare opp..
Det er ikke alltid mine ancistruser spiser den maten heller. Det varierer litt fra dag til dag.

Noen ganger hopper de over maten, mens andre ganger lar de den bare ligge og koser seg med roten jeg har i vannet, eller klistrer seg oppetter ruten på akvariet.

Tror det går greit med dem. =)
Blir det til nitritt da? Det har blitt helt smuldret opp nå..
Jeg skal senere i dag, når mamma kommer hjem skal vi få skiftet fra grus til sand. på lørdag eller mandag henter vi corydoras panda. Hååper veldig at de spiser maten :p
Min spiste i ett sett i to dager når jeg kjøpte min. Så rørte den seg ikke på ni dager. Bare satt på glasset. Var sikker på at den var sjuk,men så var det full rulle. Etter det har den vært jevnt over høyt og lavt. Så jeg tror du kan ta det med ro. Mulig den hadde fått litt mat i butikken og ikke er helt husvarm ennå
Nei altså, jeg kjøpte maten i dag, ancistrusen er en stund siden jeg har kjøpt, men har liksom bare gitt den litt agurk til tider, men så sa jeg til mamma: "mamma vi må jo kjøpe sånn mat til ancistrusen!" I dag altså, men han spiste den ikke ....-.-
Han vil nok spise det inni blandt, men det kan jo tenke seg at han var mett nå. Hvis du har en rot i akvariet spiser den jo gjerne litt fra den.
Hadde problem med det det første gangene jeg også. Men siden den kom som et skudd når jeg ga agurk,lagde jeg et snitt i agurken med kniv og satte malletabletten inn der. Da fikk den smaken på den etter noen ganger. Bare streifa over de første gangene,men nå blir den helt vill når jeg slipper ned en malletablett. Kommer med en gang
Har ikke rot, skulle dra og se på rot i dag, og kjøpe, men alle var for stor, var bare 3 stk uansett.. -.- Og det begynner og bli en stund siden jeg ga han agurk..
Ja, må vente til mamma kommer hjem..
Agurk er ikke så veldig næringsrikt så om dere har frossen spinat eller rosenkål i fryseren prøv heller det. Husk å ta ut restene dagen etter slik at det ikke forurenser karet.
Men værre og feste malletabletten i spinaten
Squash kan vel være et alternativ til agurk? Jeg bruker også frosne erter, det kaster sneglene seg over, og ottoer. ottoene liker de best når de har ligget en stund. Erter er såpass små også at det blir fort oppspist.
Åååh...-.- Den spiser ikke agurken heller, den konsentrerer seg bare om og suge på glasset og andre gjenstander, istedenfor og spise agurken.. Hva skal jeg gjøre ?
Bare slapp av, det er helt normalt at den ikke vil spise med en gang.
Har du prøvd å fore når lyset er avslått? Mange maller er nattaktive, og mine spiser mer på natterstid enn på dagen
Nei, har nok ikke prøvd det. Skal prøve det i natt
Jeg bytta til sand i går, og når jeg våkna i dag, lå det bersj over alt nesten! Vet ikke hvem som har gjort det, eller om det er begge, ga kampfisken to ganger mat i går (bruker ikke gjøre det), men da var det bare liksom et knust lite flak de gangene.
Men da kan jo ikke ancistrusen ha bersjet så mye som kampfisken siden den ikke vil spise.. ?
gi han mat om natten. Det hjelper altid
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap