Trenger forslag til fisk...

Jeg holder på å innkjøre akvariet mitt, har lenge tenk på hva slags fisk jeg skal ha,
Har bestemt meg for at jeg vil ha cicklide(r), corydoras og en stim av en eller annen tetra.
Men jeg vet ikke hvilke type...
har noen forslag?

har mye hjemmesteder, og masse planter(skal kjøpe flere) , akvariet er på 115 L., 79 CM langt og ca 41 CM høyt
bilde--->
(filtrering; AM-TOP 3338 utvendig og 600f innvendig) I det store filteret er det svamp, vatt og noe som jeg ikke vet hva er, kan noen identifisere?(se bilde nr 2)
Veldig fin farge på den sanden du bruker. Er dette den berømte Biltemasanden?
Nei faktisk ikke
det er ciklide sand fra Tropehagen-Zoo, var helt grusomt å bære på 25 kilo sand igjennom byen lol
Ville styrt unna ciklider og Corydoras i samme akvarium, og særlig ikke i et akvarium med denne størrelsen og såpass få gjemmesteder. Ciklider og cory lever på svært forskjellige måter, og coryene risikerer å få øynene stukket ut av ciklidene. En sjanse som rett og slett ikke er verdt å ta, selv om folk sikkert kommer til å si "det gikk bra for meg". Mye bedre å sette sammen fisker som kan leve i harmoni sammen med en gang.

Angående tetra må jeg jo som alltid komme med mine yndlingsfisker; Nannostomus. Finnes i flere varianter, søk dem opp i fiskebasen for å se. Den lekreste er Nannostomus mortenthaleri, men den er dyr, vanskelig å oppdrive og kan være vanskelig å holde. "Lillebroren" N. marginatus er også en perle, og selv om de kan se "kjedelige" ut på bilder kan jeg garantere deg at de ikke er det i virkeligheten. N. eques er også en svært morsom fisk.

Lykke til!
da utelukker jeg det har et tomt 60 L som jeg sikkert kan starte og ha corydoras i.
men er det mulig å ha to forkjellige typer dvergciklider i samme kar? som sagt har masse gjemmesteder og skal få mere(bildet viser ikke alle)
Håper de har smykketetra i dyrebutikken.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap