- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Blå acara ?
Blå acara ?
Postet 06.07.12 kl 07:17
Inaktiv bruker
Postet 06.07.12 kl 08:08
Endret: 06.07.12 kl 08:09
Postet 06.07.12 kl 08:10
Postet 06.07.12 kl 08:18
Endret: 06.07.12 kl 08:18
Inaktiv bruker
heheh, var akkurat det jeg tenkte på. Tror det må være det, med andre ord, du ble lurt, dette er ikke det du betalte for.
Postet 06.07.12 kl 08:21
Postet 06.07.12 kl 08:23
Hvis butikken din har operert med normale priser så er du nok ikke blitt lurt da Electric Blue er en mer ekslusiv fisk i butikksammenheng… Fordelen er også at den ikke produserer så sykt mye yngel som Blå Acaraene gjør – blir litt plagsomt når de leker annenhver uke og yngel nekter å daue med mindre du har annen fisk som spiser de som wigglers.
Men det forusetter jo at du ikke har annen fisk som Sommerfuglene vil trives i lag med, disse er nok ikke de tøffeste av de små ciklidene, men bølle kan de en gang i ny og ne.
Men det forusetter jo at du ikke har annen fisk som Sommerfuglene vil trives i lag med, disse er nok ikke de tøffeste av de små ciklidene, men bølle kan de en gang i ny og ne.
Postet 06.07.12 kl 08:39
Postet 06.07.12 kl 08:47
Inaktiv bruker
Nå må du være klar over at Palett Ciklider og Sommerfugl Ciklider skal ha helt forskjellig vannverdi.
Postet 06.07.12 kl 16:17
Postet 06.07.12 kl 16:25
Inaktiv bruker
For, palett er fra Afrika og Sommerfugl er fra Sør-Amerika. Ikke alle dyrebutikkene som bryr seg siden de skal være der så kort.
Postet 06.07.12 kl 16:28
Har både palett og sommerfugl ciklider sammen, ser ikke på noen måter de verken vantrives, eller på noen måter har tatt skade av det. Nå har jeg gjennom tid benyttet Happy Life sine produkter for vann forbedring, noe jeg er svært fornøyd med,
Har også afrikanske malawi sammen med andre malawi, overhode ikke noe annet enn full fart på dem alle.
Har også afrikanske malawi sammen med andre malawi, overhode ikke noe annet enn full fart på dem alle.
Postet 06.07.12 kl 16:49
Postet 06.07.12 kl 19:11
Inaktiv bruker
Em, er dette en skrive "leif" For Malawi er en innsjø i Afrika. Så alle Malawi ciklider kommer fra Malawi sjøen i Afrika. Men du har jo victoriasjøen og Tanganyikasjøen, dette er jo de mest kjente og største sjøene i Afrika, Så kommer artene under dette igjen.Hans JohansenHar også afrikanske malawi sammen med andre malawi, overhode ikke noe annet enn full fart på dem alle.
Postet 06.07.12 kl 19:40
Palettciklider og sommerfugl ciklider trenger ikke så ulik vannkvalitet. De kan fint gå i samme vann , så lenge du holder nogenlunde jevn pH 6-7. Har selv hatt begge artene tidligere og begge artene gikk i samme type vann. Ynglet som bare det.
Nå er ikke Malawi sjøen den eneste sjøen i landet Malawi. Du har og sjøene Lake Malombe, Lake Chuta og Lake Chilwa. Der finnes det og ciklider. Selv var jeg i Lake Malawi i fjor sommer. Anbefaler alle og ta seg en tur dit. Helt fantastisk og dykke der sammen med alle ciklidene og de andre fiske typene.
Nå er ikke Malawi sjøen den eneste sjøen i landet Malawi. Du har og sjøene Lake Malombe, Lake Chuta og Lake Chilwa. Der finnes det og ciklider. Selv var jeg i Lake Malawi i fjor sommer. Anbefaler alle og ta seg en tur dit. Helt fantastisk og dykke der sammen med alle ciklidene og de andre fiske typene.
Postet 06.07.12 kl 21:55
Postet 06.07.12 kl 23:00