Må den få nytt hjem etterhvert?

Jeg har en pleco, litt usikker på hvilken type, den er ikke så stor enda, men den koser seg så fælt i karet Det jeg lurer på er: Jeg har alltids mulighet til og gi den til jobben der det er et 720 l kar, men jeg er nå på utkikk etter et 500 l kar (endelig har samboeren fått litersyken) og lurer da på om jeg kan beholde plecoen selv?? Legger ved et bilde av den
En pleco kan bli en halv meter, og trenger derfor etterhvert mer enn 500 liters, gjerne det dobbelte.
Å nei :/ Syns det er synd man får kjøpt sånne typer fisker de ferreste har plass til etterhvert, man kjøper seg jo en fisk for og ha den hele sitt liv Jeg fikk denne fisken fra Finn.no, det sto bare malle og så jo at det var en pleco når jeg hentet den, men kunne ikke ombestemme meg, da hun hadde hatt denne, en STOR scalare og en hissig kampfisk i et lite kar, scalaren hadde fått spist opp alle skjella på kroppen pluss at den hadde bøyd ryggfinne, men nå er den blitt fin igjen Da får vi se hva som skjer, kanskje jobben kan passe den etterhvert til jeg får smiska til meg et ENDA større kar:P
Hvor stor er den nå?

Vi har en Gibbiceps gående i et 540 liters kar. Alfred er 5 år gammel og ca 30 cm.
På sikt har gubben planer om et enda større kar, men pr nå trives han godt i 540 literen.
Alfred begynte livet som yngel i en 120 liter

Tja, kanskje 16- 17 cm, den er litt større en ancistrushannen min som er fullvoksen Lurer på om dette kanskje er en gibbiceps, men er ikke sikker:/ Hun var så stressa hun jeg fikk de av så fikk ikke spurt så mye:P
Ryggfinne
se om du får tatt et bilde når den er i sanden og har ryggfinnen opp. Da er det litt lettere å se type.
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap