Kuhli-ål og juwel filterboks.
Jeg kjøpte 10 stk.Kuhli-åler for ca.3 mnd.siden,men i dag så var det bare 6 stk.i karet mitt.Jeg lurte jo fælt på hvor det var blitt av de 4 andre.Til slutt så fant jeg dem inne i filterboksen,men det er jo umulig å fange dem der.Filterboksen er delt opp i 3 rom,pluss at den er limt fast i karet.Jeg kan se at dem prøver å komme seg ut øverst i filterboksen,men det er for trangt.Det er bare hodene dems som stikker ut.Så nå lurer jeg på om dere har noen gode råd om hvordan jeg skal få dem ut
Postet 07.07.12 kl 15:54
Postet 08.07.12 kl 01:01
Filt boksen iallefall filtene skal vel kunne tas ut? (sånn da man bytter ut filter)
Vet ikke om det er noe lurt og andre kan sikkert komme med bedre forslag, men har du noe som er langt, tynt og butt i enden (nesten som spisepinner) så du kan få lirket dem opp og ut?
Håper det ordner seg iallefall.
Lykke til.
Vet ikke om det er noe lurt og andre kan sikkert komme med bedre forslag, men har du noe som er langt, tynt og butt i enden (nesten som spisepinner) så du kan få lirket dem opp og ut?
Håper det ordner seg iallefall.
Lykke til.
Postet 08.07.12 kl 01:03
Vet ikke hvilken pumpe du bruker , regner med at sånn type som limet fast i glasset innvendig, som Juwel , hvis jeg var deg hadde jeg demontert hele pumpen, det er veldig enkelt å demontere den, også enkelt å lime den fast på plass. Tror ikke du har andre mulighet, men alltid finnes håp.
Hadde et spørsmål, hvor hadde du kjøpt disse ålene fra??
Hadde et spørsmål, hvor hadde du kjøpt disse ålene fra??
Postet 29.07.12 kl 00:43
dette gjorde mine åler også. de kommer seg som regel ut selv, hvis ikke bruker de å ligge på filterinnholdet hvor du fint kan fange de med håv noe du også bør passe på er at de kan snike seg mellom pumpen og glasset, selv om det ser ganske umulig ut. dette gjorde da 2 av mine, og satte seg fast. klarte etterhvert å lirke de ut ved å skjære opp litt av limen som holder pumpen på plass, men de fikk dessverre store sår og måtte avlives.
Postet 29.07.12 kl 01:52
Postet 29.07.12 kl 08:32
Står filterboksen i riktig høyde forstår jeg ikke ålene kommer seg inn der. Har selv 8 åler, Bio Flow 8, som er modenifisert til 1500 liter, i tillegg er det den ene innsug slangen for Eheim puma nede i filteret. Aldri opplevd noen av ålene er i pumpa. Er filteret for langt ned, så kan de vel hoppe over kanten ned i pumpa.
Postet 29.07.12 kl 10:59
Postet 29.07.12 kl 12:31