Problemer med hornblad

Kjøpte en del hornblad som skulle være skjulested for min kommende guppyyungel, men har fått litt problemer med disse. Det virker som om de ikke tåler noe særlig sirkulasjon i vannet? Har skrudd ned pumpen på det laveste, men like vel så ser det ut som om hornbladene blir "skrella" av vannstrømmen? Er dette vanlig? Skal de tåle så lite? Bør jeg prøve å snu pumpa slik at den pumper ut vannet i en annen retning en det den gjør nå?
Det kan hende de bare reagerer på bytte av vann. Det har hendt hos meg også, når jeg har fått nye hornblad. Men de pleier og komme seg igjen etterhvert. Jeg har hatt til tider sterk strøm i vannet jeg også. Og det ser ut som de trives etterhvert. Prøv å legg dem der i vannet hvor det er minst strøm. Eller la de flyte og de vil etterhvert legge seg der det er roligst.
Plantene trenger sikkert bare litt tid på å komme seg etter transport. Plantene liker mye strøm. Fest plantene med en sten i bunnen, slik toppen ligger noen få cm under vannoverflaten. Gjerne rett under lysrøret, da vokser plantene veldig fort. Små og lave planter vokser sent.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap