Ett liv under vann. (side 10)

Triste saker. Min kampfisk har også vært litt pjusk i det siste, men håper inntil videre at ekstra vannskifte og litt snasent for skal gjøre nytten.
Håper den kommer seg. Enkelte fisker er kjipt å miste selv om man ikke har hatt dem så lenge.

Dette er andre kampfisken som drukner etter å ha satt seg fast. Første satt seg fast i dødnings skalle dekor som jeg hadde i fluvalen for 1 år siden og så denne i pumpa.
Husker den første ja.

Min har vært skamspist to ganger så da tror man jo de skal overleve "alt"...
Får krysse fingrer og tær og håpe på det beste
Trist med kampfisken

Utrolig flott tråd med mange nydelige bilder! og ikke minst vakre fisker
Takk, ja det var trist med kampfisken. Likte han veldig godt, men nå har jeg 3-4 kampfisk yngler så kanskje en av dem vokser opp og blir en han. Karet er iallefall oppe å går enda uten fisk og vurderer å kaste inn noen reker som kan boltre seg der imens.
Åssen reker har du? Får håpe at ene kampfiskyngelen viser seg å bli en fin hanne ja
Sakura og Rili reker. Ja håper det
Må vel vise hvor store kampfisk ynglene har blitt. Har klart å telle 3 av 4 så jeg håper at iallefall 1 er gutt og kan flytte inn i 20l. Eggene ble lagt 19 mars og klekket 22 mars så dem er ikke så store enda.
Her er iallefall den lille.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Noen som vet sånn ca når man kan se kjønn på dem?
Oi, så flott da gett.

Sakura her også. Rili har jeg ikke, men har egentlig lyst på det etter hvert. Får se
Rili er utrolig vakre, men har ikke så intens rød farge som sakura. Har veldig lyst på gul reke, men ene karet der hvor jeg evt har plass bor en kampfisk som syns reker er snacks. Har også ene killi akvariumet, men tror de vil bli spist opp der også. Iallefall de minste.
Ja jeg er enig med deg, ikke vits i noen sjanse. De gule er fine de også. Men da er det vel kanskje smart med mørk grus? Har bare lys sand pr nå her i alle fall.
Jeg syns også mørk/sort er finest. Har sort grus i de 5 minste akvariumene her så rekene, kampfisken, killi'ene og moskito rasborasene har sort underlag med sort bakgrunn. Syns fargene kommer mye mer frem.
Ellers bruker jeg biltema sand i de 4 andre akvariumene. Helt utrolig at jeg started rundt februar i fjor med ett akvarium og nå har 9 :s
Men nå er det stopp også ettersom jeg ikke har mere plass. Kanskje like greit... (selv om jeg ønsker meg både det og det og ja også det)
Ja det er både plass og penger som styrer litt denne hobbyen her.

Hvordan sort underlag? Er det så finkornet at det også passer til coryer? Har biltemasand i alle karene her jeg
Dette er grus jeg kjøpte på Tropehagen zoo, den heter Haley 1,5-2,5mm. Den blir vel litt grov for cory?
Ja det blir for grovt dessverre.
Samboen hentet 2 av artene til malawi karet og skal hente den siste på lørdagen. Skal egentlig bli godt å bli ferdig sånn at man bare kan nyte synet av akvariumene. Har jo også 20l som er tom, men håper det er en liten guttekampfisk som vil leve opp blandt ynglene og som kan flytte over dit.

Selv om melanochromis auratusene skulle være små yngler var dem digre hehe, var jo egnetlig meningen at dem skulle være mindre enn hva jeg kjøpte, men pga ett eller annet så var det den str jeg fikk.
Og av goldene så måtte jeg kjøpe en pakke på 4 og ikke 2 som jeg skulle ha så jeg regner med at jeg evt selger eller gir noen bort ettersom dem blir store. Nå er dem veldig små og den ene er veldig blek iforhold til de andre. Vet ikke om det er normalt, men skal lese meg igjennom om det kan være tilfelle at noen har meget svak gulfarge. Den er veldig aktiv, på jakt etter mat og flyr etter de andre. Skal iallefall holde ett godt øye med dem.

Her er iallefall en haug med bilder av forskjellige fisker og reker.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Den mørke fargen er ikke noe å bekymre seg for Cathy. Jeg har foret dem med røde og ikke sort mygglarver. Det andre foret du nevner i mailen kjenner jeg ikke til. Tror aldri jeg har foret apisto med flakfor. Føler det er for lite næring i det.

Dr Bassleerbiofish food med blåbær fra acai palmetre ville jeg ikke brukt om jeg ikke visste om det var bra for apistoer. Heller ikke hørt om dette

=)
Bruker flakfor og Dr Bassleerbiofish food til smykketetraene og de andre artene mine. Pleier å mixe litt sånn at dem får i seg litt av hvert.
Dr Bassleerbiofish food innholder masse proteiner og en haug med vitaminer og mineraler. Den skal vist også være fin for unge fisker.


Ang røde mygglarver så holder jeg meg unna dem ettersom dem er allergi fremkallende og jeg er super allergisk mot en del ting, blandt annet myggestikk

Men det er godt det ikke er noe å bekymre seg for ang fargen. Er litt sånn pysete for at det skal være noe galt
Cathy
Ang røde mygglarver så holder jeg meg unna dem ettersom dem er allergi fremkallende og jeg er super allergisk mot en del ting, blandt annet myggestikk :D


Vi er to slike her også, der jeg er aller verst. sliter fra mars ca til september evt oktober når det er veldig varmt. Reagerer på det meste. Dog, røde mygglarver har ingen av oss noen gang reagert på. Men for å sikkre deg kan du bruke engangshansker (får kjøpt store pakker med det bl.a. på biltema) så slipper du å utsette deg for dem (bare jeg som er litt sløv der ja :P )
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap