Ett liv under vann. (side 13)

15 min etter at annonsen ble lagt ut fikk jeg mld fra en koselig dame som ville ha den så nå har den blitt hentet og da skal klovnene flytte tilbake til sin plass igjen.
Hva skulle man gjort uten Rubrikk og internett
Nei det er sant. Godt det fiksa jeg. er veldig kjekt med rubrikken her inne. Selv om noe salg kan gå tregt
Jeg har faktisk tenkt på de venezuelanusene tvillingmamma, men du bor for langt unna for en som ikke har bil :p

Og jeg har vært utfor morderiske killier selv, hadde ei gjenlevende hue som fikk midlertidig dele bolig med to nydelige lakrisguramier etter impulskjøp på auksjon. kom hjem fra jobb dagen etter til to halvspiste fisk... Flott at du fikk reddet dine før det gikk så ille
Heldigvis er ikke disse klovne veldig aktive. Dem ligger kun i overflaten så dem klarer seg nok uten finne en stund. Hadde vært verre om det var aktive fisker. Pleier jo ikke ta så lang tid før finner vokser ut igjen, men er glad jeg så den nappe så tidlig for ene hadde jo mistet nesten hele halefinnen stakkar.
Her går det unna både med det ene og det andre. Begge apisto macmasteri huene har fått yngler igjen, eller den har ynglene sine ute på tur på ene sia og den andre har sine i ene hula på motsatt side.
Kampfisk ynglene vokser selv om det går litt treigt syns jeg
Ellers så får rekene babiser som bare det her. Utenom det så er alt som vanlig.
Skal la naturen gå sin gang med apistoene og se.. Om det er noen som vokser opp så ok, hvis ikke er det også ok
[External Image]

[External Image]

Apisto hannen og en del av korallrød smykketetraene.
[External Image]

Klovnekilli hannen som har fått finnene tilbake igjen etter den ukjente killien tok seg en jafs.
[External Image]

Så kampfisk ynglene.
[External Image]

[External Image]

De 2 som kan bo sammen inntil videre.
[External Image]

Og den som ble angrepet pg bor i 15l alene med rili reker.
[External Image]

Ene auratusen har nå i 3 uker byttet farge. Regner med at den begynner å bli kjønnsmoden ettersom den blir mørkere og mørkere i fargen.
[External Image]

Så den ene kampfisk'n som bor i 20l. Syns han er litt kjekk
[External Image]
Så utrolig nydelige kampfisker. Går virkelig kampfisker og reker bra sammen? Da har jeg jo brått plass om de gjør. Trodde liksom det ikke var noe god deal jeg.

Masse flotte bilder, som vanlig. Og jeg likte kampfiskyngelen veldig godt. Hvor gamle er de blitt nå.
Takk, 2 av kampfisk hannene mine spiser reker så jeg har bare reker hos ynglene mine. Har ikke turt å prøve med resten av de andre jeg har. Er noen som holder det her inne og det går bra for dem
Ynglene er 10 uker idag.
Ja det er liksom unødvendig å ta sjanser. Man vil jo helst fortsette å ha dem man har liksom.

Oi, da synes jeg ikke de er så trege når de er 10 uker, men det er meg da. HAr aldri hatt kampfiskyngel før, men ser jo hvor tregt platyene mine vokser. Sukk.
Hehe syns dem vokser utrolig treigt. Forhold til andre yngler jeg har hatt.
Men vakre er dem uansett.
Er også medlem av ett nederlansk kampfisk forum så jeg har lært masse derfra selv om jeg bare kan en bitteliten del. Herlighet så mange vakre kampfisker det er, men nå har flere av dem utstillings kampfisker også og gosh sier jeg bare.. GOSH!!
Er også en del grupper for bettaer på FB Cathy, men vet ikke om du er på FB.
Har konto på FB, men er der vel inne max 3 ganger i året og det er vel for å takke for gratulasjonen og om noen har sendt mld til meg

Btw Loffa så har begge huene fått yngler igjen. Dem er like ivrige på lek og få yngler som sebra ciklidene jeg hadde. Bare at dem er mindre hissige Neste gang tror jeg skal oppgradere til apistoer som så og si er umulig å få ungler på.. Eller veldig vanskelige. Men jeg får litt vondt i hjerte da jeg vet at ungene blir spist opp og evt de som vokser opp ikke får noen nye hjem. Kan jo ikke bare avlive dem heller...
Herlige av bilder av dine A. macmasteri Cathy! Må innrømme at kampfisken også ser smashing ut, men det blir mellom oss
Skal absolutt ikke si noenting Simen. (YourSecretIsSafeWithMe)

Ja MacMasteriene er noen søte skapninger selv om jeg kun ser damene da dem kommer frem for å spise eller har yngler ute. Hannen sprader frem og tilbake og er Kongen i karet.

Igår var det varmeste akvariumet kun på 28.7 grader så bare å sette ned lystiden fra 9 til 5 timer hjalp ganske mye. Ettersom vi har sola som varmer ene siden av leiligheten (stue-spisestue) fra den står opp til den går ned så blir det grisevarmt her inne. Imorra skal AC'n opp så det hjelper nok enda mer rundt her.

Fikk også vite at kanskje vi har tatt feil av ene kampfisk hua. Den ble kjøpt som en hue iallefall. De har jo bodd sammen nå i snart i ett år og har fungert veldig fint sammen. Flørtet litt og ingen slossing, men utifra fasongen både på fisken og finnene så mener de som kan det at det er en hann, iallefall at det er nesten sikkert. Så for å vite 100% ble jeg fortalt at jeg burde ta den ut og putte den i en krukke for 1-2 uker og putte ett speil foran for å se hvordan den bruser seg opp. (ta bilde og sende inn til betta forumet) så kunne iallefall dem fortelle meg om det er en jente eller gutt. Jeg vil jo gjerne vite det, men ettersom de funker så fint sammen nå så kan det kanskje ødelegge harmonien i de 3 som bor i 75l... Så jeg tror jeg kanskje bare lar den være og prøver om jeg kan få den til å bruse på finnene sine en annen måte
Kampfisk ynglene vokser og fargene kommer sterkere og sterkere frem.
Kjønn usikker, men tror det er en gutt.
[External Image]

[External Image]

Ettersom denne har eggleggingsorgan så er det nok en liten jente.
[External Image]

Så ene auratusen som har blitt mørk.
[External Image]

[External Image]
Søte små kampfisker. Irriterer meg over at jeg ikke får til oppdrett på slike selv. Snøft.
Dem anbefaler å skille dem og sette dem kun sammen da dem skal i lek. Det skal vist være lettere da..
Så fjerne hua da hun har lagt eggene og etter en stund hannen. For at dem ikke skal spise opp eggene/ynglene.
Jeg hadde jo absolutt ingen planer om å få yngler, men det var vist ment to be.

Nå har jeg jeg ett akvarium ledig til kampfisk ettersom den ene satt seg fast i pumpa og døde, men sitter iallefall igjen med 2 stk som jeg ikke har plass til Eller den ene er jo hue så den kan jeg nok få plass til, men om 2 av dem blir hanner.. Hmm. Den tid den sorg
Fikk endelig kjøpt meg en schego optimal ws2 luftpumpe samt luftstein og slange (+ en drøss annet) på webzoo, og gledet meg til å kloble alt.. Alt ferdig med å feste slangen og steinen der jeg skulle ha den og plugger inn.. Brrrrrr for en lyd, har jo lest flere her inne bruker denne og den skal være stillegående, men denne her durer noe inni gakk gakken så jeg er sikker på at naboen under merker det. Har prøvd å sette den oppå noe, men det er inni pumpa som vibrerer og durer. Kontaktet webzoo og fortalte hvordan den var og fikk beskjed om å komme opp igjen. Men ettersom samboen jobber natta (og den eneste med bil lappen) så blir den ikke byttet før lørdagen. Malawiene liker iallefall boblene og dem svømte som en gal igjennom og så ut til å storkose seg.

Utenom det så skjer det ikke så mye her. Kampfisk ynglene vokser og rekene øker som bare det i antall. Har også valgt å gi bort ene apistogramma hua ettersom dem kriger noe veldig akkurat fortiden og akvariumet er kanskje litt i det minste laget for 2 kampklare huer som dominerer hele bunnen. Så Truls her inne kommer på lørdagen og henter den ene

Har iallefall tatt enormt mange bilder og har plukket ut en del så her er dem..
L-129
[External Image]

Ene kampfisk hua som antageligvis er en super delta.
[External Image]

Kampfisken som ble kjøpt som en jente og viser seg nå og være en hanne Den har bodd med en hanne i ca 1 år. (ene klovnekillien under)
[External Image]

Kampfisk ynglene
[External Image]

Så nydelig atte.
[External Image]

[External Image]

Den tredje kampfisk ynglene har ikke så sterke farger enda.
[External Image]

Så kjøpte jeg denne saken her. Er bambuspinne med mose på. Rekene likte den iallefall veldig godt.
[External Image]

Ene mainganoen som bare er så lekker..
[External Image]

Golden
[External Image]

[External Image]

Auratus, golden og maingano + noen saer.
[External Image]

Så foreldrene til kampfisk ynglene. Lurer jaggu på om hu er full av egg igjen.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Sebrasneglene tut-tut.
[External Image]

Apisto huene jager hverandre..
[External Image]

Har også 3 korallrød smykketetra hanner som nok ikke har helt bestemt seg for hvem som er sjefen i karet enda. Dem kler på seg den nydelige røde drakten sin og småkrangler litt. Par av dem blir så knall røde og alt man ser er røde og sorte striper.
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Likte den bambuspinnen ,kan jeg spørre deg om hvor du har kjøpt den og om den må festes på noen spesiell måte ?
Kjøpte den på webzoo, 40kr stk. Jeg bare stakk den ned i sanden.
Den ligger på siden dems under planter og spesielle om jeg husker riktig.
Ok da får jeg kikke litt der , takk skal du ha .
Må ellers si at du tar veldig fine bilder av veldig fine fisker
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap