Ett liv under vann. (side 14)

Så utrolig mange flotte arter du har og ikke minst hvert enkelt individ. Likte spesielt kampfisken som var feilmerka kjønn på Og den yngele av kampfisk, herlighet, de kommer jo til å bli kjempe nydelige!!! Dvs de er det jo alt og blir jo bare finere og finere når de vokser til.
Takk Sølvi, ja vurderer å kjøpe flere av disse. Er ikke så vanskelig å lage selv heller
Men jeg må se at mosen ikke dauer med engang her. Mosa jeg hadde sist klarte jeg å kverke

Takker og bukker.
Ja, den ene kampfisk ynglen med turkis/blått spekk i finnene er utrolig nydelig. Blir spennende å se hvordan den vil seende ut etterhvert.

Truls var innom før idag og hentet ene apisto hua, begge 2 hadde lagt egg igjen i hver sin hule. Det må ha skjedd inatt/dag ettersom begge var ute på krangletokt med hverandre igår.
Utrolig koselig å hilse på deg Truls og lykke til med hua. Håper hun ikke er for dominerende over hannen din.

Ellers så jeg at ene kampfisk hannen blødde litt under munnen igår etter jeg byttet vann i småkarene. Den hadde en liten rift under så den har nok kanskje skrapa seg opp evt på rota som har en del pinner som stikker opp, men jeg satte den i plastboxen og håper det ikke går infeksjon i såret. Foreløpig ser såret veldig bra ut så det er nok bare jeg som er extra pinglete for mine små barn
Selv takk.

Utrolig koselig å hilse på og prate med de man ellers bare taster med. Hunnen hadde umiddelbar effekt. Hannen har egentlig bare gjemt seg i hulen i 2 måneder nu og virket sky og engstelig. Så fort den lille damen var ute av hulen kom han frem og brisket seg voldsomt for henne. Finner og kropp i alle retninger med rykninger både her og der. Damen syntes dette var en i overkant brå start på innvielsesfesten så hun nøyde seg med å ignorere ham og svømme litt rundt.

Ha en flott helg videre!
Godt å høre Truls. Får håpe dem finner tonen da hu blir litt varm i trøya
Tok en haug med bilder av kampfisk ynglene idag som har blitt så utrolig store og flotte. Jeg tror minst 2 av 3 er jenter, den andre er litt mindre av vekst og ikke så lett å se.

Her er iallefall gjengen.
Den minste tror jeg også er en jente.
[External Image]

[External Image]

Så de 2 som deler kar.
[External Image]

[External Image]

Dette ser ut til å bli en CT hue.
[External Image]

[External Image]

Den andre som jeg tror også er en hue. Klarer ikke helt å si hva den blir enda da finnene vokser veldig enda. Men den ser ut som kan bli en mellomting av CT og HM.
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hei Cathy! Så mange flotte fisker du har
Jeg lurte litt på hvor du har fått tak i smykketetra? Har lett overalt, men det er ingen her i Stavanger! Mulig det er fordi det er sommer, men pleier de å ha dem i butikkene?
- Smoit
Takk.
Disse er viltfanget og må bestilles på dyrebutikken. Prisen varierer alt fra 149kr pr stk til 300kr pr stk etter hvilke butikker som kan skaffe dem. (svindyre, men nydelige stimfisk)

Anbefaler at du tar en ringe rundt til alle dyrebutikkene i område og får inn priser på 10stk, om du kan få tak i fisker som ikke kommer fra imazoo er det å anbefale. Grunnen til at jeg ikke anbefaler at du kjøper disse fra imazoo er at dem kommer i sterilisert vann og ikke får karantene tid i butikken, men du må hente dem med engang. Noe som gjør at fiskene dør fort selv med 8 timer tilvenning av akvarievannet.
Desverre er det ingen som har oppdrett på disse.
Det finnes mange søte smykketetraer, men min favoritt er disse korallrød smykketetraene. Nydelig
Hjelpe meg! Trodde disse var relativt vanlige, og ikke så dyre :o
Jaja, får ta meg en ringerunde, og så håper jeg at jeg får litt rabatt hvis jeg kjøper mange! Takk for tips
Dagens bilderush delux

Topp reol stue
[External Image]

En gjeng neontetra og kampfisk hue
[External Image]

Midten reol stue
[External Image]

Apisto far
[External Image]

[External Image]

Apisto mor og babiser
[External Image]

Korallrød smykketetra
[External Image]

Gravid otto
[External Image]

Nederst reol stue
[External Image]

Snegle kos
[External Image]

Gravid otto
[External Image]

Malawi kar
Maingano
[External Image]

Golden
[External Image]

Maingano
[External Image]

Eneste nedturen var at jeg fant en død halvspist auratus da lyset gikk på idag. Hele buken var spist opp samt øye :S
Tok vannprøver med engang og alle var fine så jeg vet ikke hvorfor eller hva som har skjedd. Tok iallefall 40% vannbytte og har fulgt med som en hauk i hele dag, men alle virker friske og fine.
Ellers vokser kampfisk ynglene og utifra hva dem sier på kampfisk forumet så er det nok 2 hanner og 1 hu jeg har. Så da må jeg nok finne noen som vil ha ene hannen ettersom jeg ikke har plass til 2 hanner. Men den tid den sorg
Ha en god helg folkens.
Ottoer er ikke gravide, de er eggstinne...
Jaja rognstinn
Smelt på tjukka, boller i oven.. Dem ser nesten sprekke ferdig ut stakkars. Var det ikke så at dem la eggene på glasset.. Hmm må lese litt mer info ang disse.
Idag har jeg kjøpt en 23l fluval edge som skal byttes ut med 15l som sto siden av pc skjermen min.
Har fått så enormt mange reke babiser i ene 20l så endel av dem sammen med moskitoene flytter over dit. Sambo'n kommer sikkert til å kverke meg ettersom plassen ikke er altfor stor akkurat der siden vi har 3 pc skjermer ved siden av hverandre, men men Nå er han iallefall på jobb så den tid den sorg.

Det fulgte ikke med filtpatronen så det har jeg bestilt fra england og håper det ikke tar lange tia. Har brukt litt filtguffe i karet og gjør det samme igjen da patronen kommer. Vet ikke om det har noe å si å fylle på 2 ganger, men da får iallefall bakteriene kost seg skikkelig i filtret før nye innbyggerne flytter inn.
Mens samboen koser seg i spania og planlegger om å bygge ut huset der borte så har jeg, de fjærkledde og de med svømmeføtter en stille og rolig ferie hjemme. Ermm kanskje ikke så veldig stille da man har 8 papegøyer og har passer 2 hunder og en stor amazon papegøye Men nå er det sånn at jeg stor trives med masse dyr rundt meg. (jeg hadde nok passa perfekt midt i en zoo)

Har mistet 2 smykketetraer den siste mnd og jeg vet ikke hvorfor. Dem blir blasse i fargen og puster veldig fort så innen 1 uke har dem dødd. Vannverdiene er fine og det er ingen som er syke samtidig så jeg vet ikke helt hva det kan være.
Ellers så er det ikke mye som har skjedd her.

Har noen bilder av kampfiskene mine denne gangen.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Den stygge andungen som har blitt så vakker. Tror nesten finnene er helt vokst ut nå.
[External Image]

Så ene hua som jeg tror er rognstinn
[External Image]

[External Image]

Har fixa litt på akvariumene i reolen og sånn ser den ut nu.
Nederst
[External Image]

Midten
[External Image]

Øverst
[External Image]

Sånn det var det for denne gangen.
Ha en fantastisk sommer videre
Da har jeg kjøpt meg ett Juwel VIO 40 som jeg skal bytte ut med fluval 23l. Grunnen er at fluvalen står på pc bordet og den er egentlig for bred så den dekker hullet hvor ledningene til pc'n går igjennom. VIO'n har også mere liter enn fluvalen så det er jo ett +. Spørs om samboen er like happy for det , men hyyyyysj så lenge jeg ikke nevner det så sier han nok ingenting :P
Gratulerer med nytt kar. Du får bare krysse fingrene og ikke si noe da vettø
Ettersom ene oransje kampfisken plutselig døde for litt over 1 uke siden så hadde jeg 2 kampfisk kar ledig. Har jo vært på jakt etter en sølv kampfisk til hua mi en stund og hørte at dem hadde fått inn haug på oslo city fra Thailand og siden sambo var på den kanten stakk han innom.
Han kom hjem med 3 kampfisk hanner og ingen av dem var sølv
Så da var det å fixe og mixe litt så hadde jeg plass til 3 stk.

1 double tail
[External Image]

Tror denne er en mix av VT og CT eller HM og CT
[External Image]

Også denne stakkaren som mangler halve finnen under tror jeg er en HM.
[External Image]

De er ca like store som mine yngler bare tynnere så det skal bli spennende å se da dem er ferdig vokste. Siden de er litt skremte nå så er det vanskelig å få tatt noen ordentlige bilder av dem.

Ellers har moskitoene og rekene + jeger'n flyttet i nye Juwel VIO 40 karet som passer perfekt siden av pc skjermen min.
Da har samboen dratt ned for å levere tilbake den siste kampfisken med frynsete finner ettersom han angret at han kjøpte den. Den var ganske blå i fargen og lik den andre blå han kjøpte selv om det var i forskjellige nyanser.
Her er den han byttet til. Vakker liten skapning og selv om jeg ikke fikk tak i det på bilde med blits her så har den litt blå/grå skjær.
[External Image]

Får ta noen ordentlige bilder av de nye etterhvert som dem blir kjent med karet.
De var usedvanlig flotte. Må innrømme jeg fant den sorte spesielt spennende.
Dem er så utrolig mye finere i virkeligheten enn på bilder.
Driver å trener dem opp til å slå ut finnene med speil nå for å ta ordentlig bilder sånn at jeg kan finne ut hva dem er. Fikk høre igår at den blå kanskje er en delta med noe mer så det er spennende.
Vakre er dem uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap