Ett liv under vann. (side 5)

Mulig ottoen di er rognstinn ja. Flere av mine er sånn med gjevne mellomrom, men jeg har aldri sett egg etter dem...

Du vet at sakura og rili vil krysse seg ja?
Har hatt ett par som har vært tykke, men har ikke sett noe mer etter det. Så jeg regner med at det ikke blir så mye ut av det ettersom jeg har andre arter som gjerne tar seg en jafs.

Ja, fikk vite at det ble kirsebær reker ut av disse artene.
Grattis med Apistogramma Cathy

Simen

Takker og bukker Simen Disse kakaduene er vakre skapninger og tar seg veldig godt ut i akvariumet.

Idag hentet vi de nye tilskuddene av VF korallrød smykketetra stimen. De kom fra Sverige i 10 poser o.O og så vi fikk beskjed om at disse hadde hatt karantene i Sverige, men vi måtte forlenge tillvendingen i akvariumet pga den lange reiseveien. Så jeg håper at ca 4 timer bør holde. De andre smykketetraene ble helt ville og har sirkulert rundt posene.
Så da ble det endelig noen ordentlig bilder av dem også.
Tilvending..
[External Image]

Ny og gammel måler hvem som får mest rød farge..
[External Image]

Så noen av mine "gamle" smykketetra
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Min skye L-129 som man nesten aldri ser
[External Image]

Vakre lille Leoparden (Sambo'n kaller han frosken)
[External Image]

[External Image]

Sebrasnegla i 19l
[External Image]

Matfestival i hjørne.
[External Image]

Vakre lille sebraene. De vokser i en racer fart og er nok klare til å flytte ut om ca 1-2 uker tenker jeg.
[External Image]

[External Image]

Så ene Kakadueciklide hua.
[External Image]

Så hannen som jeg fikk vite er en doble red.
[External Image]

Og selvfølgelig vakre Mr Blue.
[External Image]

Den mørbanka kampfisk hua jeg kjøpte har fått flytte inn i 190l sammen med Mr Blue og dama. Det går kjempefint og hun har kommet seg utrolig fort på kort tid. Syns til og med at hun har fått mye klarere farger selv om det går i metalic blå/grå. En meget spesiel hunn syns no jeg da.

Så nå er alle karene som de skal være og ingen fisk hverken inn eller ut. Ja, bortsett fra Sebra ynglene da. :P
Leoparden din er bare helt nydelig!
Selv har jeg nylig fått øynene opp for ancistrus familien, utrolig at jeg en gang tenkte på dem kun som nytte fisk =)
Takk, L-134 er utrolig vakker ja Den er ikke så sky som L-129 for den ser jeg kanskje 15 sekunder hver dag, men kommer mer og mer frem i dagslyset.

Ellers er jeg helt knekt her.. 8 av de 10 korallrød smykketetraene jeg fikk fra svergie døde 1 etter 1. Byttet jo 30l vann annen hver dag og brukte 4 timer innkjøring på dem. (som jeg fikk beskjed om) Alle vannverdiene var og er helt fine, men de regnet med at de ikke tålte kulturen. Jeg fikk jo pengene tilbake, men ville heller ha fiskene enn pengene da.. Grrr
Så nå har jeg bestilt 10 nye VF, men ikke derfra og håper de kommer fra Brasil nå i november, hvis ikke blir det ikke før neste år. Men de er absolutt hvert å vente på.

2 av de 8 var halvdøde så jeg flyttet dem over til 7l for å teste med Esha produkter for å se om jeg kunne redde dem, men da dem svømmer opp ned i overflaten så gikk det som jeg trodde.. Så jeg har kun 2 stk igjen av de siste jeg bestilte og de stimer sammen med de andre 10 og ser ut til å klare seg. Krysser fingre og tær å håper på det beste.

Ellers så har jeg en kakadue ciklide hann som er ett skikkelig bøllefrø om dagen og som jeg er usikker på hva jge skal gjøre med. Han jager kampfisken Mr Blue og har nappet bort halve finnen hans. Han er en utspekulert liten F og jager kampfisken i hele akvariumet så jeg er litt usikker på om det er fordi kakadue hunnene er veldig gule eller om han bare er ond av natur. Den første uka var alt helt topp og de kunne svømme siden av hverandre. Ettersom jeg har hann kampfisker og reker i det 3 andre akvariumene så kan jeg ikke sette kampfisken der heller og vil ikke ha han fast boende i en 7l heller, så jeg får se hvordan det går til imorgen og hvis ikke så må jeg flytte kampfisken til 7l frem til jeg finner en løsning på hva jeg skal gjøre enten med kampfisken eller kakadua.

Jeg var også litt uheldig med mine korallrøde smykketraer. De døde ikke alle på en dag, men en eller to i måneden ca. Etter et år hadde jeg bare èn igjen, en hann. Han levde lenge alene.
Jeg er ganske sikker på at ph'en i karet var årsaken, for den lå på rundt 7. De korallrøde vil ha langt lavere ph, de trenger veldig surt vann. I høyere ph finnes bakteriekulturer de rett og slett ikke er immune mot og ikke tåler. Ikke sykdom,men rett og slett bare et bakterienivå de fra naturens side ikke er vant til.

Lykke til med dine nye da, hvis du skaffer flere!
Jeg har 10 andre som jeg bestilte fra Aquamanias og alle de lever enda.
De jeg bestilte fra Sverige har 8 dødd frem til nå. Andre dagen døde 3 på samme dag og det har gått 1 uke nå. Har fortsatt kun 2 igjen og har ikke sett noen tegn til at de holder seg alene som de andre gjorde eller svømmer ved overflaten, men holder seg til mine andre. Jeg håper iallefall dem klarer seg.
Ph'n min ligger stabilt på 6.4 burde vel være greit eller burde jeg få den ned på 6?

Skal ha en stim på 20 har jeg bestemt meg for så jeg håper virkelig de kommer nå i november hvis ikke skal jeg vente til neste år
Da skal jeg kanskje oppgradere fra juwel trigon 190l til juwel trigon 350l om jeg får plass da den nye sofa'n kommer.
Ja, så måtte jeg flytte Mr Blue til 7l pga kakaduecikliden nappet finnene hans. Er usikker på hva jeg bør gjøre fremover. Vil gjerne ha begge 2, men funker det ikke så må jeg finne på noe lurt.
Kakadue hua er sikkelig klar, mens hannen bryr seg ikke så mye. Hun gnir seg inntil han og svømmer oppned, rundt han i ett sett.. Stakkars liten..

Ellers så vokser sebraciklidene ynglene fort så enten ikveld eller imorgen så skal jeg fixe annonsen til gies bort og håper noen vil gi disse ett godt hjem ellers så får dyrebutikken dem.

Så ett bilderas av mine små.
Sugeknottene.
[External Image]

[External Image]

Kakaduecikliden
[External Image]

[External Image]

Sebraciklide yngel
[External Image]

[External Image]

Se hvor mye finnene har vokst
[External Image]

Rili reke
[External Image]

Sakura reke
[External Image]

Så en haug med N. Mortenthaleri
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Nydelig bilderekke Cathy! Hva bruker du får å legge de store bildene ut?

S
Takk Simen, jeg bruker photobucket og limer inn img linken
Tusen takk for tips ang bildeforstørrelsen på tråden min Cathy!!! Jeg gjør et forsøk på AFs egen side først, så slipper jeg flere brukernavn&passord på en ny siden enn så lenge... blir svimmel av halvparten he he he. Satser på det kommer flere store av både dine Apistoz & Nannostomus... virkelig flotte fisker!

Simen
S i m e n
[B]Tusen takk[/B] for tips ang bildeforstørrelsen på tråden min Cathy!!! Jeg gjør et forsøk på AFs egen side først, så slipper jeg flere brukernavn&passord på en ny siden enn så lenge... blir svimmel av halvparten he he he. Satser på det kommer flere store av både dine Apistoz & Nannostomus... virkelig flotte fisker! Simen






Her på forumet så kan du også etter at du har publisert gå og hente bilde adressen til bilde i innlegget.


og velg rediger og sett inn markøren i tekstfeltet og klikke på bildefunksjonen. ( dette har du sikkert fått med deg.)

3 bilder i samme innlegg har samme adresse etter fulgt av 1/2/3.jpg

Når du har du laget en link, så kopier den og bare lim inn i linjen under 2 ganger og skift ut tallet i bildeadressen.

Da har du de 3 bildene i stort på ca 20 sekunder, trykk bare publiser og de er i forumet.





da ser det ut som feks dette

Hehe ja man begynner vel å glemme fort jo eldre man blir eller hva
Har brukt photobucket i mange år så det er bare en vanesak for meg. Greit å ha liggende på 1 side om jeg skal vise dem til andre enn de forumene jeg poster ting

Tok noen bilder av kakaduene samt nannostomusene idag. Kakaduene for dem oppfører seg veldig merkelige for tiden. Ene hua gnir seg forferdelig inntil hannen og ser helt lykkesalig ut. Skulle nesten tro ja... Andre hua blir jagd av hua og har fått litt merker på ene siden. Makan til oppførsel sier jeg..
Da hannen tar sin faste runde rundt i akvariumet ser nesten hua helt knust ut. Alle finnene ligger helt inntil kroppen og hun ser helt ulykkelig ut.
Slenger noen til ut her
[External Image]

[External Image]

Ene hua som har fått merke oppe ved ryggfinnen etter andre hua jager den.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jo det var ment som ett alternativ til de som ikke har flere sider som de ønsker å bruke.

Synes slik som du gjør det Cathy er meget ryddig og oversiktelig da du får alle rett under hverandre i en så lang sammenhengende rekke som du ønsker og har bilder til.


Flotte bilder foresten.
Sånn da var Sebraciklide ynglene blitt hentet. Mente det var 10-11 stk, men etter å ha tatt alt av akvariumet så kom jeg opp i 16 stk Håper virkelig ikke at det er en eller annen som har klart å gjemme seg mellom sprekken til filtret og bakgrunnen.. Så nå er det bare å vente på korallrød smykketetraene skal komme fra Brasil så er alt i tipp topp stand. Syns forresten akvariumet har krympet da jeg skulle plassere alt ned igjen måtte lirke ting på plass og dytte litt her og der. Makan.. Jaja får bare håpe at sofa'n som er bestil og kommer i januar ikke tar så stor plass sånn at jeg kan oppgradere til 350l istedenfor.
Men nå er det natta her, vært våken i snart 24 timer så kanskje på tide med en blund.
Akvarium krymper ja.
Trodde alle som drev med akvarium viste det*S*

Godt å lese om andres pusler og samtidig kunne se på bilder som blir lagt ut.
Stå bare på, du gjør det godt.
Takk takk, og lige så

Om dem krymper ja.. Er vel derfor jeg plutselig har 4 kar og 1 7l til sykehus. Makan assa.
Du har beviset der hører jeg *S*
Simen, skal se om jeg får tatt en liten filmsnutt av hvordan hua oppfører seg, men hver gang jeg tar ut cam'n så gir hun seg
Men fikk iallefall tatt noen serie bilder selv om kvaliteten er blah..
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Sånn svømmer hun etter han hele tiden.
[External Image]

Jaja så en bunke med andre bilder jeg poster etter å ha tømt kamera.
Fra 190l:
4 Sugeknotter (L-129 i bakgrunnen, L-134 i hula, 2 oppdrettsvariant på hula nede)
[External Image]

Honninggurami
Hua
[External Image]

Hannen
[External Image]

Annen hanne
[External Image]

Kakaduehannen
[External Image]

Hua gjemmer seg i skiferhula
[External Image]

Korallrød Smykketetra
[External Image]

L-134 som har blitt mer og mer nysgjerrig.
[External Image]

[External Image]

L-129 som også har begynt å komme frem på dagtid.
[External Image]

Så kampfisk hua som var mørbanka. Hun har kommet seg veldig,
[External Image]

Så 63l
Der bor det 1 sebrasnegle, 20 neontetra, 2 kampfisker og 2 små l-144.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Så den merkelige kampfisk hua.. Hun er smellfeit og jeg vet ikke hva det kan være. Hun spiser masse, avføringen ser normal ut, og er livlig.
Litt halvdårlige bilder men men..
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Også har jeg fått noen ekle alger der. Denne står rett under lyset (som står på 8 timer pr dag)
[External Image]
Er dette sånne alger som er ett pes å bli kvitt?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap