Ett liv under vann. (side 6)

Herlige action-shots av Apistoene Cathy . Ja det skal sies å være en målrettet hue. Med den innsatsen, synes jeg virkelig at hun bør belønnes med sin prins he he he!

S
Hun vet iallefall akkurat hva hun vil de 2 siste dagene nå har hun fått skikkelig møkkete gul farge og gjemmer seg litt i hulene. Hun holder på med hannen som før, men ikke så mye.
Syns jaggu hu har lagt på seg også, men det stemmer vel ikke med drakten hennes? Skal dem ikke bli knæsj gule da? Kan ikke helt bestemme meg om jeg syns det er bra om/hvis hun skal ha egg eller ikke. Syns det er litt trist å gi bort disse små krapyla også

Honningguramien holder på å bygge skumrede også og har 4 stk av disse så jeg vet ikke om det er noe på gang der heller.
Mitt lekspar med Ap. baenschi fikk en trist ende tidligere, da hua frafalt. Hua ble faktisk så lite gul, at jeg var usikker på om utgravingen skulle føre til noe. Men joda... jaggu fikk hun oppleve dette før hun tok overraskende kvelden. Jeg byttet forøvrig noen Apistoer med Leif, og sørget for å gi hannen litt mer liv i karet. Hua som holder seg med hannen nå er betraktligere gulere enn "gamle-hua" noen gang var. Så ikke se bort fra at noe kan skje
Ok takk for svar. Da skal jeg følge med litt extra fremover for å se hvordan hun oppfører seg og hvor hun evt gjemmer seg til slutt.
Nå har jeg bladd meg litt frem og tilbake - å sååå fine smykketetra!! *drømme* du har jo noen kjempefine planter også! :-O iih, gjør du noe spesielt?
Takk, gjør egentlig ingenting spesielt bortsett fra å gi dem litt jern innimellom. Ferrogan fra Hobby.
Er skikkelig lei meg her.. Den ene kakadue hua som har forfulgt hannen i lengre tid ble banket skikkelig opp av hannen. Regner iallefall med at han har gjort alle skadene.. Da lyset skrudde seg på kl 14 idag sitter jeg som vanlig spikret foran for å få en titt på L-129 som alltid er fremme på den tiden og ser at hannen kjepp jager dama som en gal rundt og biter henne i siden og finnen. Løper ut på kjøkkene for å hente hoven og får henne endelig ut. Hun blødde ett par steder samt merker her og der. Hun har litt STOR mage så jeg tror hun er rognstinn også nå er hun i en 20l og bare ligger på bunnen. Puttet litt akvarie salt og Esha produkter i tilfelle det kan hjelpe på noen måte. Hun puster litt tungt, men blør heldigvis ikke lenger. Ja, det stoppet ganske fort. Er usikker på hva jeg skal gjøre, om jeg bør avlive henne eller avvente med å se om hun kan klare seg. Gir henne iallefall til imorgen så får jeg ta avgjørelsen da.

Vet ikke om det bare sa klikk i hannen etter dager med at hun maste, maste og maste.. Uansett er jeg ganske knekt da hun er så utrolig vakker
Dette var synd Cathy

Håper i allefall at det går bra.
Krysser fingre for deg
Det er en han og to huer du har?
Hvor stort er karet ditt og har du to huler, en til hver av dem? Hvor er disse evnt plassert? Hva annen fisk har du i karet?
Hua var død idag, regnet med det selv om jeg håpet i det lengste. Fanken også..

Loffa. Karet er 190l og har 2 kokosnøtthuler 1 på hver side, 2 tårn (hvor den andre gjemmer seg og som står på motsatt side) 6 skiferhuler som også den som gjemmer seg bruker ofte. Av annen fisk har her korallrød smykketetra, maller, honninggurami, kampfisk hue siden jeg måtte ta ut hannen pga kakadue hannen spiste opp de lange finnene. Kakadue hannen har kun jagd bort honningguramiene og kampfisken, ellers har han vært en tøffel iforhold til behandlingen han har fått av en innpåsliten hue. Ja, bortsett fra igår hvor han jagde hua veggimellom der inne og angrip henne.
Du kan også se på forgje siden Loffa, om hvordan hun har oppført seg ovenfor han hele tiden. Hun var en pest og plage for han stakkars, men..
Når det gjelder Apistogramma foretrekker jeg å da å ha disse i artskar og oppdrettskar. Er nok ikke av selskaps kar typen, hvor det er en salig blanding, les suppe. Noen ganger kan det gå bra, men andre ganger går det galt. Håper at paret som nå er igjen oppfører seg pent og at di greit finner seg i tingenes tilstand

Ciklider generelt er jo litt hissige og det er jo litt gøy synes jeg da. Spesielt når min sp matses hue til tider lager hakkemat av hannen og jager han herifra til evigheten =)

Huff a mei Cathy, sånn kan det gå... Synes det faktisk var morsomt å høre om den Apisto-hua og hennes strabaser ovenfor hannen

Hos meg kan jeg se at huene enkelte ganger kan "småjage" og dulte borti hannene for å vise at det er tak i de. Kan det være at de vil vise fram sine gode "egg- og yngelvokter-egenskaper"? Det er helt klart at når eggene og ynglene er på plass, får hannene en helt annen hverdag he he he. Da er det som Truls kan nevne "skambank" eller jaging til den store gullmedaljen. Ja, så sant hannen ikke er av den svært aggressive sorten da. Da ser jeg at nærværet til hannene blir betraktelig større akseptert.

Eneste jeg har sett av hannen er hvordan han jaget CT kampfisk hannen, men det tror jeg kommer av pga finnen. Det var iallefall den eneste fisken og finnen han satt med i kjeften. Ellers brydde han seg ikke om de andre. Hverken malle artene, ottotene eller andre. Andre hua jeg har ligger fortsatt inne i skifer hula, så jeg tror jammen hun vokter på noe der inne. Den ligger akkurat sånn at jeg ikke kan se noenting, men hannen bryr seg ikke noe om henne eller nærheten av det... Så jeg vet jammen ikke. Det er jo henne som har vært mest sky og ikke vært noe særlig interessert i hannen.
Er det noen som har lyst på litt influensa? Burde vel kanskje heller ha lagt ut en Rubrikk annonse.. Gosh sier jeg bare. Orket rett og slett ikke vannbytte på søndagen og regner med at de overlever noen dager til. Byttet 20 liter for 4 dager siden og har skikkelig vannbytte fast 1 gang i uka (søndager).
Men da man er tett i tryne, feber og snørra renner så er det jaggu slitsomt å gjøre noe som helst.
Ellers ser det ut som alle har det bra.
L mallene ser ut til å komme mer og mer frem i lyset, noe som er super spennende syns jeg. Ellers har jeg sjekket noen priser her og der på porsa reol og håper til neste år at jeg kan fixe meg ett rent smykketetra kar og kanskje ett apistokar. Jaja vi får se

Har tatt ett par bilder, men orker ikke poste noen nå.
Kommer nok sterkere tilbake senere
Det er så lenge siden jeg har lagt ut noen bilder at det jaggu er på tide gitt.
Fikk jo hvitprikk i 63l, men alle er nå frisk og raske.

Desverre så døde ene hann kakaduecikliden og jeg finner ingen grunn til at den skulle dø. Vannverdiene var helt fine så jeg skjønner ingenting. Ingen andre har heldigvis dødd så jeg håper at den bare var svak fra dyrebutikken. Uansett skal jeg ikke kjøpe noenting før jeg har reolen. Venter på svar både fra akvariekjelern og ett par dyrebutikker.

Ellers så har jeg skaffet meg et lite rekekar og har flyttet alle rekene over dit sammen med jeger snegla. Har planer om en liten reol til bare 20l som skal stå på pc rommet, men som sagt blir ikke dette før om en stund. Først skal jeg ha reolen i stua så får vi ta det andre etterpå.

Så en bunch med bilder..
63l
[External Image]

Kampfisken i 63l som har begynt å flørte noe veldig med hunnen der.
[External Image]

Kampfisk hunnen som var helt møllspist da jeg fikk henne har blitt en vakker lite pike.
Sånn så hun ut da jeg fikk henne..
[External Image]

Og sånn ser hun ut nå..
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Ellers hare jeg noen andre kampfisker i 190l.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Ellers bor det noen
Otto'er
[External Image]

Sugeknotter hvor den ene har veldig bleke tegninger.
[External Image]

Ett par L-134
[External Image]

[External Image]

og ett par L-129 som er veldig skye.
[External Image]

Har også noen honningguramier.
[External Image]

Samt en stim med noen vakre korallrød smykketetra.
[External Image]

[External Image]

Så 20lerne.
[External Image]
I ene bor en ensom kampfisk som er ganske hissig av seg sammen med en sebra snegle.
I den andre bor en stim med moskito rasboras.

Så har jeg den nye lille reke karet.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Jeger snegle'n
[External Image]

[External Image]

Phuu det var alt for denne gang
Den "møllspiste" hoa har virkelig blitt nydelig!
Ja, hun har kommet seg veldig. Fortsatt noen skjell som mangler på ene siden oppå og jeg tror ikke dem kommer tilbake, men det spiller ingen rolle for meg. Så lenge hun har det bra og trives så er jeg fornøyd.
Har ikke akkurat vært super aktiv her inne i det siste, men har jo lest og holdt meg oppdatert på det meste, bare ikke skrevet så mye.

Har endelig fått nye sofa'n og og lest en bokserie på 55 bøker så jeg har vært litt opptatt
Men har fixa reol til pc rommet med de 2 20l'ene og bestilt 2 til som kommer slutten av uka.
Så venter jeg bare på ett par priser til 63l reolen så skal den bestilles, elektiker'n (fetter'n min) kommer pm ca 2 uker sånn at alt er klart til nye reolen.
Så jeg ser ett lys i tunnelen.

Ellers har rekene fått en haug med unger så jeg har noen gjennomsiktig små skapninger som er rimelig aktive.
Slenger ut noen bilder etterpå om jeg klarer å løsrive meg fra bokserien :P
Siste boka jeg leste må ha vært på skolen en gang. Ikke engang teori boka tilførerkortet hadde jeg åpnet.... Går vel i litt mer fisk enn bøker her kan en trygt si. Fått med deg mine aller siste apistoer ?
Jeg får sånn dilla da jeg først setter igang og klarer helt fint å lese 2 bøker om dagen. (450-550 sider)

Å jada, har siklet på artene dine og fått med meg absolutt alt.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap