Ett liv under vann. (side 7)

Sånn da har jeg fått satt på pc'n og tømt kamera..

Nye sofa'n er på plass.
[External Image]

Så nye reolen til små akvariumene på pc rommet.
[External Image]

Testing av hyller.
[External Image]

[External Image]

Ferdig malte.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Noen av moskitoene som bor i ene karet.
[External Image]

Sakura reke
[External Image]

Rili reke med en liten en.
[External Image]

Baby reke som enten ikke har fått farge enda eller så blir den merkelig.
[External Image]

Har 2 L-144 som bor i 63l, men den ene ser ikke ut til å vokse like fort som den andre av en eller annen merkelig grunn. Begge spiser som bare det så kanskje det er en dverg
[External Image]

Så noen fisker i 190l.
Honning gurami
[External Image]

Kampfisk hunn
[External Image]

Korallrød smykketetra
[External Image]

Så en vanlig sugeknott som jeg kanskje tror er en hunn...
[External Image]

2 nye småkar er bestilt og jeg får dem vel på torsdag, kanskje fredag så det ser jeg frem til.
Ellers skal samboen på stor auskjonen i Oslo så kanskje det blir noe småtteri der som havner her også.. Hvem vet

Flotte bilder. Men di hyllene så ikke akkurat trygge ut, hehe. Men det har du vel mer erfaring med enn meg. Sugeknott... kult navn. At den ene 144 ikke vokser like fort som den andre, kan jo muligens være for at det er to kjønn. Huene vokser seg jo ikke like store =)
Hehe akvariumet veier kun 20kg, hver stang holder opp til 100kg og hver hake opp til 50kg så det går bra.
Ahh ja da lærte jeg noe nytt ang sugeknottene også. Man lærer noe nytt hele tiden

Noen nydelig apistoer du har der.. sukk!!
Cathy
Noen nydelig apistoer du har der.. sukk!!



Hva klager du for, hehe. Litt over en time unna deg bare Cathy, og mer enn nok apisto her =)
Hehe ja, men det hjelper jo lite i akvariumene jeg har her. Selv om jeg kommer til å gå meg vill i kjeller'n din.

Hehe, tenkte meg en 63l med en hann og hunn apisto art til da jeg får reolen. Men først skal silikonere mellom sprekken på bakgrunnen og filteret på 190l da jeg har ett par maller som legger seg mellom, noe jeg ikke setter helt pris på da jeg er redd for at dem skal sette seg fast.
Men først må elektriker'n, reolen, akvariumene med 3D bakgrunnen, filteret og alt dille dall inn i hus før jeg får fixa 190l. Og da alt kommer i orden skal jeg finne en apisto art som vil trives i 63l
På torsdag fikk jeg de 2 siste småakvariumene så nå er nesten alt klart. Venter bare på fetter'n min som skal sette opp noen stikk kontakter og mere strøm.

De 2 øverste (med kun vann og planter)
[External Image]

De 2 nederste (med kampfisk og moskito i)
[External Image]

Med blits
[External Image]

Og uten
[External Image]
Truls O. Bjørhei
Herlig reol :)



Ja veldig enkelt, men flott
Takk takk, syns den ble ganske så bra.
Nå er neste prosjekt porsa reolen som skal stå i stua så den gleder vi oss til
Mens jeg venter på svar fra akvariekjelleren så har jeg fått noen nye innboere i 20l'erne da vi har fått de nye stikkontaktene på plass.

Sånn ser det ut nå.
[External Image]

En er en liten nydelig CT kampfisk.
[External Image]

[External Image]

Og i den siste 20l så bor det nå noen klovnekilli som ikke er større enn 2cm
[External Image]

Ellers bor det en stim med moskito, Gosh selv om dem er bitte små så er dem veldig vakre.
[External Image]

[External Image]

I den siste 20l så bor denne vakre karen.
[External Image]

Så ett bilde av 63l som skal selges snart..
[External Image]

Vurderer å gjøre om litt da vi får den nye reolen. Det var jo meningen at vi skulle ha 3x 63l, men det ser ut som vi går for 3x 75l istedenfor. Disse er bredere og lengre, men ikke høyere som funker egentlig helt perfekt
Det var skikkelig flott med reolen Cathy!

S
Takk Simen. Er ganske fornøyd med den selv
Så nå skal jeg bestille porsa reolen med 3x 75l akvarium så blir det bra.
Bærre Lækkert Cathy.


Morsomt å følge deg.
Lenge siden jeg har vært innom her Men du store så mye som har skjedd, mange forandringer og sannelig ble det utrolig lekker!
Takk Tvilling
Ja det skjer alltid en masse her. Skal bli bestemor også (blå kinnet conurene mine har egg)
Å så morro! Håper inderlig det blir noe av dem.
Den derre reolen der, den så veldig enkel og stilig ut, Kult
Takk Martin.

Idag har jeg bestilt den nye reolen av Kyrre (akvariekjellern) og den 18 mars skal vi hente den.
Det ble 3 x 75l med ett underskap på 30cm. Herligheten kommer på 9800kr så da står bare resten igjen som pumper, slimline bakgrunner, planter og stæsj som jeg skal ha i.
Så spennende!

Har du noen gang bestilt fra nettbutikken til akvariekjelleren? Jeg har veldig lyst på litt derfra, men usikker på om det er ok eller ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Tommy Søyland
Reklame for plussmedlemskap