Ett liv under vann. (side 8)

Første gang jeg bestiller noe derfra, men det er en del her inne som har gjort det. Har snakket med dem igjennom mail og på tlf en del ganger og det virker som en meget seriøs butikk og veldig hyggelige.
Da frister det. De svarte ikke på mailen jeg sendte for lenge siden, men det var ikke noe superviktig heller da.
Vet de har og hatt enormt mye å gjøre samt bortreist på oppdrag så ta å ring dem istedenfor
Kyrre Siljan som jeg har hatt kontakt med er utrolig hyggelig og hjelpsom.
Ja alt pleier å ha en forklairng. Bare ikke min tlf skrekk
Så langt skjer det svært lite her på fiskefronten, venter spent på å hente reolen som er ferdig neste mnd og skal da gå til innkjøp av 3d bakgrunner, pumper og div stæsj.
Har fått noen rekebabiser som svømmer rundt i rekeakvariumet. Super søte.

Ellers har jeg blitt "bestemor" til mine blå kinnet conure'r og gleder meg stort å få ett nytt tilskudd i gjengen, selv om det egentlig ikke var meningen. men men.

Legger noen bilder av nurket og mammaen.
10 min gammel lite dunball.
[External Image]

[External Image]

1 time gammel
[External Image]
Så fin, liten dunball...
Gratulerer med dunballene dine.Flotte fugler.
Takk takk, har kjøpt håndopp matings för i tilfelle jeg trenger det og skal selv mate den lille litt da den blir større.
Idag fant jeg en moskito rasboras yngel. Vet ikke om det er flere der, da det er en del gjemmesteder i karet. Den var ganske stor (litt under halve str av en voksen) så jeg må nok hatt den en stund, men artig likevel
Gratulerer! Gøy med registrert oppdrett. Og større stim!
Takk Truls

Nå er det bare 10 dager igjen før vi kan hente den nye reolen. Selv om den ikke blir satt igang med engang så gleder jeg meg veldig. Er masse som skal gjøres før det fylles vann i den, men men.. Da er den iallefall i hus og bra er det

Ellers skjer det svært lite her. Gjorde noe jeg sa jeg ikke skulle gjøre, men kunne ikke dy meg.. Nemlig skaffet meg noen flere L-129 :S Ser dem jo aldri og håpet dem ville bli tryggere med noen extra så nå har jeg 5 stk av dem. Første dagene lå dem fremme, men svupp så var dem borte. Makan assa.. Nå ligger dem å koser seg i sprekken mellom bakgrunnen i bak kant og bakgrunnen på filtret.. Jaja..

Ellers så har jeg kun sett den ene yngelen i moskito karet så jeg tror det kun er 1 der.
Så noen bilder.
Ene L-129 som har fått seg en sand dusj fra sugeknotten.
[External Image]

En liten og en STOR.
[External Image]

Kampfiskene i 190l
[External Image]

[External Image]

Så den "møllspiste" hua som har blitt så vakker.
[External Image]

[External Image]

Sugeknotten som vet å boltre seg.
[External Image]

Så for en stund siden ble jeg igjen plaget av alger på bakgrunnen og kjøpte 5 saer, men fikk 1 gratis på kjøpet. Den var veldig liten i forhold til de andre og hadde skjev kropp. Regnet ikke med at den ville overleve, men det gjorde den. Den er fortsatt veldig liten iforhold til de andre, men den eter og eter.
[External Image]

Så reolen på pc rommet.
Akvarium nr 1 øverst bor en liten kampfisk.
[External Image]

[External Image]

Akvarium nr 2 bor moskito rasboraene og lille babisen
[External Image]

[External Image]

Akvarium nr 3 bor det også en kampfisk
[External Image]

[External Image]

Akvarium nr 4 helt nederst bor klovnkilliene, sebrasnegle og en annen type snegle jeg ikke husker navnet på
[External Image]

[External Image]

Så har lille conure babisen vokst enormt masse i det siste
Mor mater og mater så her tar den en velfotjent hvil..
[External Image]
Igår åpnet den også øynene litt og tok noen skritt så det går fort fremover nå. Måtte jo ta den ut og nusse den bittelitt. Lille klumpen min
[External Image]
Wohoo da er reolen endelig i hus, får ikke satt den sammen enda da det mangler noen deler som Kyrre Siljan har sendt idag. Så er det bare å kjøpe bakgrunner og pumper i første omgang så blir det bra
Må også lage til en hylle i bunnen i skapet sånn at jeg kan putte litt dill dall der inne.

Så nå driver jeg å planlegger hvilke fisker som skal hvor og titter veldig etter div steiner jeg skal ha i 190l hjørne.
Noen som vet det norske navnet på texas holey rock? Er det den samme som dem kaller multihull stein?
Cathy
Takk takk, har kjøpt håndopp matings för i tilfelle jeg trenger det og skal selv mate den lille litt da den blir større. :)


Var de andre eggene til papegøyen ubefruktet? Siden det bare var èn unge på siste bilde og det var flere egg på tidligere bilde...?
Veldig styggsøt, de derre papegøyeungene, det må man vel i sannhetens navn få lov til å si, hehe... sånn før de får fjærdrakt eller i det minste dun

Lykke til med den. Skal du beholde den forresten, eller selge den når den blir gammel nok?
Takk Simon

mona o
[QUOTE=Cathy]Takk takk, har kjøpt håndopp matings för i tilfelle jeg trenger det og skal selv mate den lille litt da den blir større. :)


Var de andre eggene til papegøyen ubefruktet? Siden det bare var èn unge på siste bilde og det var flere egg på tidligere bilde...?
Veldig styggsøt, de derre papegøyeungene, det må man vel i sannhetens navn få lov til å si, hehe... sånn før de får fjærdrakt eller i det minste dun

Lykke til med den. Skal du beholde den forresten, eller selge den når den blir gammel nok?

Neida, eggene kunne blitt befruktet, men jeg vil hverken selge eller gi bort unger så jeg valgte å ødelegge eggene før det begynte å utvikle seg noenting med å riste dem fra dag 1 og stikke hull på dem etter noen dager for å være sikker.
Jeg har ikke hjerte til å gi fra meg *barna mine* så jeg valgt å beholde 1 ettersom jeg ikke vil at foreldrene skal legge nye egg i ett sett. Har hatt noen dårlige erfaringer med å gi bort fugler så det vil jeg ikke oppleve igjen.

Igår var den 3 uker gammel og fjærene har begynt å komme frem
En vakker liten tass
[External Image]
Å så søøøøt ,må være gøy å fostre opp fugler og
Den er veldig søt ja
Har hatt fugler i 37 år og hadde på ett tidspunkt 64 undulater samtidig. Skal si det var liv kl 5-6 om morran da sola sto opp
Reolen ferdig montert og på plass, bakgrunnen og filtrene silikonert (andre dagen nå), akvariumene er i reolen og har nettopp festet lys og nattlysene. Phuu.
Så imorgen tidlig er det dag 3 og regner med at silikonen er helt tørr og jeg kan fylle i vann og guffe. Er sulten som en ulv så kanskje på tide med en pause og middag.

Bilder kommer senere..
Sånn da var kamera tømt og dæsken det ble mange bilder gitt, men men

Først reolen.
[External Image]

Bakgrunn og filter ferdig silikonert og på tørk.
[External Image]

Uten lys
[External Image]

Med lys
[External Image]

Så den 19.03.13 la kampfisk hunnen i 63l en HAUG med egg, de fleste ble jo spist opp av neontetraene som koste seg under med munnen åpen og resten tok foreldrene. Bortsett fra ca 10 egg som jeg tok
Har lest en hel drøss om kampfisk yngler og vet ikke om alle vokser opp.. Ja vet faktisk ikke om noen overlever, men vil iallefall prøve.


Kampfisk yngler 1 dag gammel.
[External Image]

Kampfisk yngler 2 dager gammel.
[External Image]

Kampfisk yngler 3 dager gammel.
[External Image]

[External Image]

Så noen random bilder av fiskene ellers.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Så må jeg vise lille Iso igjen. H*n er nå 4.5 uke gammel.
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap