Er 1 ansistrus for lite..

I ett 190l akvarium?

Eller klarer den jobben lett. Ja da mener jeg med alger og rester av mat.
Disse ansistrus kan jo bli ganske store syns jeg så da er det kanskje lurt å skaffe noen andre sugeknott'er (som jeg kaller min) hva med evt Panda-pansermalle?
Disse er jo veldig små og om jeg husker rett så går dem sammen med de fleste andre fisker. (iallefall) dem jeg har)
Det kommer helt an på
hva som genereres av alger og overskuddsmat. Algevekst kan i stor utstrekning reguleres og om det er lite alger, klarer det seg med 1.
Inaktiv bruker
Husk at en Ancistrus kan ikke leve kun på alger, den må ha mer proteinrik og nærings rik mat, som grønnsaker og Malle-tabletter. (bare sånn i tilfelle du ikke var klar over det.)
Takk for svar

Joda den jeg har får både tabletter, agurk samt restene som detter ned av flak og sorte mygglarver.
er det derfor det regner gønnsaker og malletabletter i vassdraga der døm lever asså Årsaken er nok heller at vi ikke har de rette algene og rett blanding, husk røtter som mallene kan "gnage" på
Inaktiv bruker
Der dem lever så knasker dem på fallende frukt, blader, røtter, alger, døde fisker, insekter, tja, ALT som de finner verdt å smake på.
(Har en kompis som har vært på feire Sør-Amerika, da dykket dem etter fisker i elvene. Guiden fortalte dem litt om hver fisk de klarte å fange.)
ergo lag et levende akvarie med div alger, tørt løv og ting som er naturlig
Alger er lett å få, men kan være en sabla jobb å bli kvitt, derfor vi bruker kunstig mat til døm
har selv drevet med div maller og de stortrives i akvarier som nærmest gror igjen av alger, men det er jo ikke noe pent å se på
Pansermaller spiser ikke alger...
Gjør dem ikke? Makan til lureri, var sikker på at dem gjorde samme nytten som sugeknottene ettersom dem er en malle. Jaja sånn kan det gå.
Men den ene jeg har skulle fixe jobben så da lar jeg den være alene og kose seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap