Slamsuging

Hei.

Har en sånn sak som bruker hevertprinsippet, men syns den er for stor og får ikke noe fart på den i 60L min.

Er det noen som har noen tips til automatisk pumpe? Som jeg kan slamsuge med, og i tillegg bytte vann enkelt Syns jeg har lest noe om noen som bruker noe fra biltema. Finner ikke igjen tråden.
Jbl inn & out kran
Denne saken fra JBL koblet til en hageslange gir deg semi-automatisk vannbytte rett i vasken... Fungerer rett og slett – uten noen fiks fakseri.

[External Image]
Passer den rett på krana på kjøkkenet? Har ikke noe hageslange uttak ute dessverre Antar jeg måtte ha hatt kran på kjøkkenet med mulighet til å skru den fast på.
Hevert trenger jo et visst fall for at det skal funke fornuftig, om du setter bøtta på gulvet og akvariet er på et bord ca. en meter opp - blir det mer enn kraftig nok sug til å få opp slam på bunnen...
Får prøve med bare røret, og ikke den store plastdingsen
har en sånn hevert du fester på drillen, da bestemmer du trykket selv med å regulere på gassen. måtte ha det siden hvert metoden ikke kunne brukes fornuftig
du finner det på byggevareforetninger
Jeg bruker slamsugeren / heverten kun til vannbytter. Til rengjøring på bunnen bruker jeg en "støvsuger" som jeg har kjøpt fra petworld. Den drives av luftpumpe, og all dritten blir sugd opp i en strømpe, som skylles etterpå. Jeg syns
den tar bedre enn den store slamsugeren / heverten.Kostet ca 90 kr, og fungere kjempebra! Da kan jeg fjerne dritt hver dag, og slipper alt styret med mange bøtter vann bare for å rengjøre. Vannbytte tar jeg en gang pr. uke.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap