Sunsun uvc filter?

Hei,
Var innom den lokale zoo 1 butikken Og kjøpte uv filter av merket sunsun ( Cuv-107) men etter nøyere studering set jeg at dette er beregnet for Hagedam og skal ha en kapasitet på 6000l med 1200l/t syntes dette var høye tall for ei 7w pære?
Men tror dere ikke det bør gjøre jobben i et 540l kar?
Tror nok det er for høye tall de oppgir her med kapasiteten. Har selv 18w til 450 liter kar. Nå er det meget store forskjeller på uv anlegg fra produsenter. Den typen jeg har er det i krystall glass, hvor det er rillet, slik at vannstrømming virvler gjennom uvc anlegget. Tror nok 7 watt blir litt lite for det karret du har.
Men hvordan kan da dette være beregnet for en Hagedam? Hvis det er for lite for en 540l ?
Ufattelig de kan oppgi til deg 7w er for 6000 liter hagedam. Er det av den innvendige typen uvc, som er filter på, så holder det vel for ca. 200 liter kar. Har de solgt deg det uvc for karret du har, så må de vel kunne stå for det skal være nok, selv er jeg i sterk tvil. 18 watt er min vurdering du burde ha.
Var inne å fant uvc filteret på nettet, ser det er utvendig filter. Du merker nok fort om det er noen virkningsgrad på det, etter par dager skal du klart se forbedring på vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap