Hvor får jeg tak i nytt lys?

Lyset på min 60 liters akvarium har gått. Det har slått seg mye av av seg selv og nå vil det ikke på i det hele tatt. Har prøvd å bytte lysrør.
Må jeg da kjøpe en helt ny topp til akvariet. Hvordan vet jeg hvordan lys som passer? Finnes det noe jeg bare kan montere inni den gamle armaturen? Har leita rundt på både nett og forum og skjønner ikke så mye av alt dette Kan noen være så greie å forklare litt/ komme med tips til hva jeg kan kjøpe ( med te-skje:b)

Takk!
Hva står det på det gamle
Det bør stå på sokkelen på den pæren/armaturet som har gått hva det er. Om du vet hva slags sokkel og watt det er, vil søkene være vesentlig enklere.
Hvis du har forsøkt å skifte lysrør og det fortsatt ikke fungerer kan det hende at tenneren din har gått. Det ser litt ut som en type sikring. Du kan lese mer i denne tråden

http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=28999
Det er en kjent feil på Juwel 56 liter og 60 liter kar. Det er T5 20watt rør på dem. Kjøpte selv 56 liter karantene kar, her blinket lyset, slo seg av og på selv. Reklamerte på det, fikk nytt rør kostnadfritt, som fungerer utmerket. Så her skal du bare reklamere på lysrøret, de kjenner til problemet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap