Noen som driver med bikirer?:) (side 2)

Da har jeg flyttet en praktbikir til 120 literen for oppforing en liten krabat som ikke var så enkel å få i mat til tider, men nå spiser den.
Ut av akvariet
Idag har min Delhezi vært ute av akvariet. Han blødde fra ene finnen, så jeg ville finne ut om noe var galt. Han har vist skadet seg litt. Men han er aktiv, så det tyder på at alt er som det skal være. Gikk faktisk utrolig bra å ta han ut, var rolig heletiden. Løftet på hode, han var veldig nysgjerrig på hva som foregikk hehe
Får håpe det ikke var noe alvorlig med den da. Så lenge han er aktiv og spiser så går det som regel bra
Han spiser som en hest å svømmer rundt som vanlig han skadet den ene ryggfinnen bare tenkte jeg måtte ta han opp for å se om det var sykdom eller noe. Men sykdom er det ikke heldigvis!
Hvordan er det med dine bikirer ?
Dem herjer opp plantene jeg satte nedi og koser seg. Dem har hele 720 karet alene om dagen. Lagt dem ut for salgt for skal snart få inn en ladning med masse fisk
Hehe tenker meg det ja!
Så synd du bor så langt unna, hadde jeg bodd nærmere hadde jeg nok kjøpt de ja!
Går på bussen opp
Men har et par som er interesserte så dem får det nok bra der dem kommer og
Det er bra heldige de som får de! Bikirer er utrolige spennende fisk!
Nå ser jeg fram til Tirsdag, da kommer det flere bikirer som jeg skal hente på dyrebutikken idag prøvde jeg et nytt for til bikirene (gammareker) det falt hvertfall i smak til delhezi'en. Men de andre likte det ikke så godt, men men. De får kose seg med oksehjerte osv snart kommer det startkulturer til levendefor i posten. Det gleder jeg meg til, da kommer det dafnier og whiteworms blir spennende, så håper de liker det få de litt i aktivitet

Den 14 september, drar jeg med akvasia zoo til Vara i sverige da skal vi på messe, med mye fisk og utstillinger. Det ser jeg fram til! Håper jeg finner meg noen bikirer der også. Eller noen andre spennende rovfisker
Har hatt bikirer noen år nå. Vidunderlige skapninger.
De digger reker og kylling. Anbefales sterkt!
nesten off-topic, men en liten historie om praktbikiren min i forbindelse med flytting:
Under flyttingen hadde jeg fisker spredt rundt omkring i masse baljer. Praktbikiren hadde en 15l balje med lokk. I flyttebilen hadde den klart å sprenge seg ut av lokket, og jeg kunne ikke finne den noe sted.
Etter en og en halv time fant jeg den i en kasse med røtter og steiner - uten vann. Løftet den forsiktig opp og la den i baljen igjen. Den slapp ut mye luft og la seg på bunnen for å slappe av etter lufteturen.
Den fikk ingen varige men av å være i friluft i en og en halv time. Gjellene, finnene og slimlaget er helt uskadd. Godt vitnesbyrd om hvor mye en bikir kan tåle.
Utrolige skapninger ja! De kapret meg med en gang mine er lei av reker nå. Skal teste kylling tenkte jeg
Ja, de er utrolig hvor mye de tåler. Har tatt opp delhezi'en noen ganger fra akvarie. Han liker det utrolig godt, kravler å løfter på hode. Han spiser til og
Med da også
Må vel nesten melde meg ut her ifra jeg nå siden jeg solgte alle bichirene mine i dag :P
Dette er flotte fisker. Legger ved et bilde av noen av mine.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap